|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver byta ut knappsatsen till klimatorn på min 528-98. någon som vet hur man för det första lossar klimatorn från sin plats. och sedan hur man byter knappsats. Tacksam för svar | |
|
Det bör gå genom att först lossa MID-panelen (skruv bakom volymratten vrids ett kvarts varv åt vänster) och sedan kan man trycka ut klima panelen med fingrarna. Den är snäppt på plats men svår att få ut utan åverkan på annat sätt. Möjligt att man kan få in ett par fingrar underifrån också genom att ta loss panelbiten eller mugghållaren vilket man nu hat längst ner. Jag har inte mekat i knappsatsen med inte omöjligt att www.bmwtips.com har nåt om detta. FP |
|
|
Om du bara skall byta knapparna så behöver du inte demontera panelen det är bara att peta i underkant på knapparna. Dom finns att köpa lösa på BMW. Om du skall byta hela panelen så skall du först demontera MID panelen och sedan skall det bara vara att trycka ut den. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kostar dessutom ca 170 spänn för alla knappar ///MVH Hasso Länk |
|
Det går faktiskt inte att köpa knapparna lösa var för sig!!! Man är tvungen att köpa hela knappsatsen! ungefär 170 spänn precis som hasso skrev. I mitt fall blir detta ganska absurt, när jag bara behöver byta kylknappen på vänster sida men måste betala 170 spänn för en liten plastbit! Tack för inlägg!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo men nästa gång har du, knappen på hyllan :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hur funkar det med dom knappar som har en lysdiod? tex knappen för värme i bakrutan? Tycker det lossnar en knapp varje vecka nu så hög tid att fixa detta. Är det bara klimaknapparna som finns lösa? Knappen som stänger av elhissarna bak lossnade i morse... MVH/Dan 523-00 |
|
| Hoppar på denna gamla tråden, frågade på BMW Jönköping om knapparna, dom skulla ha över 600 kr för en sats. Har dom stigit så eller fick jag fel pris? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.