|
|
|
|---|---|
|
Ja, nu va de inte långt ifårn att man fått gå hem de sista metrarna. Kom körandes i 50km/h genom byn, när jag ser en svart audi av nyare modell komma från höger i korsningen. Jag åker på huvudled, och ser att den stannar, men när jag har ca 15 meter kvar så kör bilen, även fast den inte borde. Noll grader och osandat gjorde att det var omöjligt att få stopp i tid, så jag får försöka veja undan, och lyckas gå på ett riktigt brett ställ(på fel sida) förbi bilen hängandes på tutan, och den stannar och står i ca 5 sek. Sen åker bilen innan jag han gå o skälla ut kärringen/gubben. Hur kan man missa en hel bil!? Detta är ju iofs inte så ovanligt, men i det här fallet så gäller det en öppen korsning utan nånting som kan skymma sikten ca 300 meter åt alla håll... Hade man haft en dyrare bil vore det värt att ta sidan på audin, men nu hade väl försäkringsbolaget löst in bilen istället, och det hade jag förlorat mest på... | |
|
Ja jäklar... Tur att ingen skadades. Synd att du inte fick chans att tala med personen ifråga. Om det varit jag i den situationen och suttit i 245án skulle jag ha visslat lite glatt och bara kört på rakt fram...tar det i så tar det i..... Med E39án skulle man lägga upp ett juste ställ och gasa sig ur den trixiga situationen. |
|
|
Kändes inte allt för kul då man lika gärma hade kunnat köra på folket som var ute och gick efter vägen. Men något som vore skönt hade varit att få prata med personen i fråga. Undrar hur pass kaxig dom hade varit när man står där... Hade jag varit ensam i bilen och haft ekonomin så hade jag nog tagit rakt fram i sidan på bilen, men nu skjutsade jag, och jag har inte råd att mista bilen nu. Skulle garanterat inte få mer än kanske 5-6000 för den, och det är mindre än jag kostat på den i vinter... |
|
|
Stötte på en lastbilschaufför som tagit körkort på samma ställe. Körde sent igår mellan Växjö och Alvesta där det finns fartkameror så jag höll mina 90 km/h. Ser en lastbil närma sig bakifrån och tänkte att det är hans bekymmer om han vill köra för fort. Nästa stund så ser jag hans lampor väldigt nära. Dvs den vänstra i vänster ytterspegel, den i högra i höger spegel. (Känns det som iaf) När jag tittar i den inrebackspegeln så ser jag knappt inte hans lyktor. Nu kommer det som är ännu mer roligt! Fanskapet slår snabbt på hellyset (dvs, "hörrödu jag tänker köra om dig"-signalen som en del använder) Eftersom jag vill ha kontroll över var jag har det där schabraket bakom mig så har jag blicken just då fäst i ena sidospegeln och blir totalbländad. Jättekul att försöka fundera ut om man är på vägen eller inte när han bränner om. Speciellt kul är det att man strax efter kommer till en backe där lastbilen naturligtvis inte orkade hålla ångan uppe utan stoppade upp oss andra trafikanter. Okej, jag kunde gått ut längre till höger och underlättat. Men efter stormen så vet man inte riktigt var det ligger träd och dyl ut på vägen så man undviker det helst. |
|
|
För att svara på din fråga; nej kellogs ger inte ut körkort! |
|
|
Det där med att "bara köra på rakt fram" skulle sällan fungera i praktiken.. oavsett om man har en volvo 240 eller E60. Speciellt när det var så där nära inpå (15 meter). Det är lätt att vara "efterklok" eller hur man nu ska tolka det, men en människas reflexer tar över ratten i sådana situationer.. icho: jorå, nötter finns det alltid i trafiken.. tyvärr :) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.