AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
879

vilken bas är bäst dls eller jbl

bmw,m3
Hej! jag har en dls 12tums bas + en jbl p-1200 12tums bas i en liten baslåda sitter dls,n nu och jag tycker de låter rätt så bra. jag undrar vilken bas som är bäst av dom två. ska se om jag kan ta bilder på dom.

slutsteget som ska driva en basen är ett magnat 3000? på 300watt

Mvh

bmw,m3
Hej vilken av baarna är bäst till mitt slutsteg

1st jbl p-1200 350watts 5ohms

1st dls MW 112 350-550WATT MAX 4OHMS?

till min lilla baslåda

slutsteget är ett magnat traxx 300 300watt

de finns bilder på basarna + baslådan på

www.bilannonser.se under jönköpingslän delar säljes.

Mvh

Om bara du inte hade ändrat inlägget till det sista med alla effektsiffrorna... Som att bedömma kavlitén på ett par cyklar efter trycket i däcken ungefär...))
Du behöver veta mycket mera parametrar för att bedömma ett element till en viss lådvolym osv, vänta med effekter till sist.
Av egen erfarenhet skulle jag tveklöst välja JBL, dock vet jag inte bakgrunden på just denna modell, det kan ju vara en label på annan tillverkares element.

FP
bmw,m3
Ok folke om du går in och kollar på den lådan jag har till dls,n just nu kan jag sätt in jbl i den lådan

finns på www.bilannonser.se under jönköpingslän delar säljes jag vet inte hur man får ut en länk

Mvh men om man går in på dls sidan så ser man den dls,n jag hari en sådan liten låda.

kolla även på min låda ska de inte vara mer dämp matrial innuti lådan ursäkta alla frågor men är hel kass på detta ämne.

Mvh

Man skulle behöva veta lådans volym, portens längd och diameter samt parametrarna på elementen. Å andra sidan så säljer många billjudsföretag lådor som denna som "universal" till flera olika element vilket då strider mot alla normer och teorier. Men i praktiken så funkar det till en viss grad, jag skulle nog råda dig till att testa och lyssna och välja den som låter bäst helt enkelt.
Dämpningen eller vad det är som syns på bilden ser skumt ut, jag skulle föredra ett tunt lager riktig dämpull i första hand inne på lådans baksida till att börja med. Men det är också individuellt, man får testa och lyssna. Även delningsfrekvenser osv spelar ju in.

FP
bmw,m3
OK, Jag kör me dls,n den satt ju i lådan när jag köpte den .

tack för svaren.

Mvh

Robsarve
P basen är JBL´s billigare medans MW´n är en av DLS dyrare.

Magkänslan är att DLSen är snäppet bättre.

tycker Erik
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
DLS:en ser ju bra mycket mer vällbyggd ut. Större magnet och bättre korg mm.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.