AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
491

Serie nummer på motor och v-låda?

er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Vart sitter serie nummret på motorblocket och på växel lådan på en M535 e28? För dom kan man väl kolla vid BMW så att dom stämmer mot chassie nummret?

Blir snart tokig på Bilprovningen.....
Det är väl ändå upp till bilprovningen att tala om exakt vad det är som inte stämmer???
Du ska ju inte ha någon skyldighet att bevisa för dem att din motor är originalmotorn, man får ju faktiskt byta motor till en annan likadan.
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Jamen, dom krånglar med att chassi nummret inte syns nog bra, och jag måste bevisa att det är rätt chassinummer med hjälp av tex nummrena på motor och v-låda.
Förresten vet du vad nummret på vänster innerskärm står för?
Nej tyvärr vet jag inte det, men chassinr. brukar stå på mer än ett ställe på de flesta bilar, oftast är väl det instansade numret bara på ett ställe dock, resten brukar vara popnitade skyltar...
På E30 sitter det ju på plåten vid vindrutetorkarna, på kanten som precis döljs när man stänger huven så att säga.
Tror du att de ger sig om de ser att motor och låda kommer från samma bil som papperen då?
Det är nog inte helt säkert tyvärr...
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Jag vet vart alla chassie nummer sitter på bilen en popnitat i motorrummet och en i kofferten, sen det instansade nummret.
Men jag måste kunna visa att bilen har det chassienummret, å chanserna ökar ju väsentligt om motor och v-lådans serie nummer överrensstämmer med det som BMW får upp när dom kollar upp nummrena hos sig. För som jag förstod så skulle det räcka om dom överrensstämmer med BMW's nummer.
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Men nån kan väl va snäll och säga vart nummrena på blocket och v-lådan sitter. Så att jag slipper gå igenom allt i onödan.
stefannorr
Gör ett inlägg o anropa Jesperado han vet säkert..han jobbar på besiktningen o kan allt om BMW bilar dessutom.
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
stefannorr: Har redan pratat med han och han tyckte att det va bättre att prata med bilprovningen som jag kommer att reg.besiktiga vid. Det har jag gjort och dom säger att jag måste bevisa att det är rätt bill till det här chassie nummret.
Därför skulle jag vilja veta vart nummrena sitter, och det så fort som möjligt så att jag får igenom den i besiktningen.
Jag tror att serie nummrena på motor blocket sitter på höger sidan uder grenrören, kan någon snäll människa säga att det är så? Och om någon annan skulle kunna säga vart dom sitter på v-lådan skulle jag va tacksam.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.