|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem.. Vet ej vart jag ska dra in kabeln till kupevärmaren genom torpedplåten utan att ha sönder ngt på baksidan.. Sedan motorvärmare ska man ta slangvärmare för att det e så enkelt eller montera ner AC-komressorn och sätta dit en blockvärmare... | |
|
Hej när jag skulle montera motorvärmaren på min bil ringde jag BMW iKarlstad och frågade.De sa att jag likagärna kunde använda frostpluggen som sitter bredvid. Vad det gäller kabeln till kupen så har jag samma funderingar som du. Men jag fick ett tips här om att borra ett hål bakom handskfacket men jag har inte gjort det än. Lycka till en motorvärmare är guld värt KEO |
|
| Jo, appsolut när man bor i norr.. Just nu -10 men var -19 idag... Vill juh inte slita på finbilen i onödan.. Men den pluggen sitter juh under grenröret.. känns som att det kan vara svårt att få bort utan brustna bultar.. eller kommer man åt underifrån?? Hmm, måste nog lyfta upp bilen i helgen | |
|
kabeln in till kupen drar ni in backom hansfacket. på följande sätt demontera hansfacket och luftkanalen backom för under mattan fins en plast plugg som ni petar bort sedan är det bara att göra håll i isoleringen som sitter bi hållet vips är man igenom till motorumet utan att ta fram borren |
|
|
Hej Tiny grenröret behöver du inte ta bort. Däremot kan det vara bra att linda en isolerande matta runt värmaren som skydd mot värmen från grenröret KEO |
|
| Har juh AC så tänkte ta pluggen som sitter under grenröret.. Slippa plocka bort Ac:n.... Något annat man bör tänka på???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.