AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.135

Beg 540iA Touring från 04 - Bra val?

Sida 2 av 2
På en ny bil över 400 kkr så halveras värdet på 2 år.
Detta är mer eller mindre lag i bilvärlden.
Sen styr givetvis andrahandsvärdet med.

En 7:serie som föreslås ovan är ju oavsett hur man än gör ekonomiskt självmord. Det finns INGEN modell som sjunker så enormt mycket och fort i värde som en 7:a.
Dessutom är de som regel svåra att bli av med.

När du skriver 525, menar du E60 då?

När du skriver grundrabbat osv får jag känslan av att du menar e39. Du bör kunna hitta en bra utr ny hyllvärmare för ett vettigt pris.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ajdå, det skulle stå på en ny bil över 400 kkr så halveras värdet på 3.5-4 år.

Länk
Japp jag menar nyaste 5-serien.

Sökte på rabatt men fick för många träffar. Hittade dock lite info om vilka rabatter man kan förvänta sig hos BMW.
Är det någon som har en ungefärlig rabattnivå man kan förvänta sig av BMW när man köper via Selectfinansieringen bara genom att gå in och prata med en säljare?

På Volvo fick jag 8% rakt av på en ganska välutrustad XC70.

Mvh D
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Darren, jag tror att du kommer att tappa nästan lika mycket pengar på en ny femserie som på den 540-touringen. Därav min åsikt att du ska välja den bilen du vill ha. Novation är för övrigt en jätteseriös BMW-återförsäljare som är kända för att erbjuda bilarna till rätt pris.
Jag tror att svaren du har fått här till stor del beror på att mycket få medlemmar på detta forum kan tänka sig eller ens har råd att tappa dessa pengar på en bil, inklusive mig. Men faktum är att det kostar pengar att köpa nästan nya lyxbilar! Det går helt enkelt inte att komma ifrån.

Wendtan, tror att sanningen ligger närmare din första åsikt, att bilens värde halveras på två år, än 3,5 till 4 år.

Mvh Johan
Johan: Jo jag instämmer egentligen, men så började jag tänka på min 330 som kostar 375 kkr i grund. låt oss säga att den kostade 400 kkr ny. Inte var den värd 200 kkr 2003-08? :)

Det stämmer säkert på större/dyrare bilar, men det gick inte riktigt ihop :)

På en 7:a eller en motorstark 5:a kan det dock säkert stämma.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Min 528-96 fick inbytespris 200tkr efter 4 år och 4000 mil ny pris 437 tkr. mot ny 540-00 a 610tkr.

///MVH Hasso
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Johan skrev något klokt, nämligen att få medlemmar på detta forum kan tänka sig eller ens har råd att tappa dessa pengar på en bil. Det fick i varje fall mig att tänka till. Om vi lyfter blicken för ett ögonblick och laborerar med pengen 400 000 kronor. Ja, då kanske 540:n inte är ett så dåligt köp i alla fall.

(Även om jag fortfarande argumenterar för 745:an, ekonomiskt självmord till trots. Jag skulle alla gånger välja 745:an framför en begagnad 330Ci -03/04, för att ta ett exempel. Så det visar hur olika vi är!)
Jag har inga problem med att inse vilken enormt dålig investering en bil är. Den ger dock fruktansvärt mycket glädje tillbaka, vilket för mig motiverar kostnaderna för inköp samt drift.
O andra sidan varker röker jag eller snusar :)

Jag ser det från den ljusa sidan, båten vi har i familjen har ökat i värde sen vi köpte den :)

Länk
Jag glömde Bmw orginal styling i listan :) annars hade jag grävt min egen grav :)

Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kanske skulle man bli båtentusiast istället! De ökar ju snarare i värde, precis som Wendtan skriver. Ibland "lider" man för sitt bilintresse. Men gud vad skoj det är ibland!
Är denna prisvärd:
525iA Touring 04 (nya)
1600mil
Komfpkt
Exklpkt
Automat

415.000kr
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Darren B:

Jag tänkte göra det ännu mer rörigt för dig.
kan du tänka dig att ta hit en bil från tyskland? en fabriksny bil eller en bil som rullat mindre än 1000 mil som du köper hos BMW.

Pappa var inne på en E240 ett tag och när han frågade på MB i tyskland så visade sig att han kunde få en E240 med hygglig utr och 130 mil (1300 km) för €32000 (till lägre pris än vad en basutrustad E klass med minsta motorn kostar i sverige). det skiljde mer i pris än jag trodde. Ring till en BMW handlare i tyskland och säg att du bor i sverige och är intresserad av en BMW som är nästan ny för export... Kolla även upp paragraf 25-köp, kommer inte ihåg alla detaljer men det skulle vara rätt förmånligt.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Kommer nog att köpa svenskt ändå pga finansieringen.
Är den värd 415.000 i det fallet?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
DarrenB: en spontan reaktion säger att det är ett bra pris men det är väl egentligen inte mer än ca 10% under listpriset? I så fall låter det dyrt. Det går ju pruta en del listpriset så den bilen borde inte kostat mer än 440 kkr ny. Så vida inte det är ännu mer utrustning förstås.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
stefannorr
DarrenB> Bland de första här man brukar få veta är att de finns inga nästan fullutrustade BMW,för de går att få ALLT o de är inte lite..så skinn navi pdc m m är ju nästan standard*L*
Ok, det tolkar jag som att det borde gå att få ned den till 380' i alla fall.
Kan jag begära att få med annat istället, antar att det är lättare. Vinterhjul är väl självklart, vilket handlaren sade ja till redan i telefon utan att tveka.
Hur mycket extra kan jag begära om han inte går ner i pris?
Hur mycket skulle det kosta att eftermontera saker som:
Navi
Kurvljus
Headon display??

Är det rimligt att begära detta i priset?

Mvh D
Jirar
Jag har väldigt svårt att tro att dom skickar med V-däck samt säljer bilen för 380.
Skulle kunna tänka mig att du får köpa bilen för ca 400 med däck.
Det är ju ingen bil man är desperat över att bli av med.
andha45
Har köpt flera nya bilar och Volvos 2hv är ljusår bättre än BMW:s (i Sverige iaf) så jag röstar för en ett par år gammal BMW:
BMW:s 2hv är inte mkt att hurra för: 523iA ny våren 99 380 - rabatt våren 04 115...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.