AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

Fel på instrumenteringen och tjuvström

Hej!
Har märkt nu på senare tid att batteriet laddar ur över natten. Antar att det är tjuvström någonstans.
Men grejen är också att när jag har stängt av bilen, dragit ur nyckeln så lyser fortfarande tripmätaren och km-räknaren.
Den ska ju slockna!

Måste nog köpa nytt batteri men varför laddar det ur så snabbt och varför lyser tripmätarfönstret?

Batteriet är inte helt dött eftersom centrallåset fungerar men startmotorn orkar inte dra runt.

Tacksam för svar.
Mattias
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är stereon installerad på rätt sätt?
Går t ex torkarna att slå på med nyckeln urdragen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag har haft stereon installerad i 2 år och det har aldrig varit några problem förut. Torkarna kan man inte köra med nyckeln urdragen.
Det konstiga är displayen som lyser hela tiden även fast nyckeln är urdragen och allt är avstängt.
st
88
stene
530i 88a (e34)
kondensatorerna i mätarhuset.
samma problem med min men den fixade sig själv efter ett tag då dem laddades upp igen (bilen hade stått still i 100 år)
dock kan jag inte nolla trippen men men... ska byta dem nån gång

ett annat tips kan vara att koppla just den enda lampan till resten av belysningen . Ja så att den tänds när du slår på lampan. visserligen "lyser" lcd siffrorna ändå men dem drar inte så mycket ström
Okej så troligtvis så är det kondensatorerna det är fel på alltså... Det var ju bra det i så fall..

Ska fixa ett nytt batteri nu i veckan.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har du mätt hur mycket generatorn laddar när bilen står på tomgång samt när du varvar upp lite? Mät på + resp - polen med en voltmeter. Försök också mäta upp hur mycket ström som den "stjäl" när motorn och alla strömförbrukare är avstängda.

/Per
Ska kolla upp det nu i helgen hade jag tänkt...
Bytte batteri i den och nu fungerar allt. Tripmäteren slocknade efter ett tag och den fungerar som vanligt.

Mattias
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bra att du berättade vad det var, det kan säkert hjälpa någon annan!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.