AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
706

325:a manuell eller automat??

_I
26
_Iceman_
M3 E36 -93
Funderar på att köpa en 325:a (93-94). Kan dock inte bestämma för manuell eller automat. Vill gärna ha lite tips angående skillnad i prestanda,bränsleförbrukning mm.

/tack för bra forum

At 300km/h, you have no friends!
_Iceman_:
Manuell, d.v.s. om du prioriterar prestanda.
Hade en 325coupé -92 (sportavgas/optiflow kit iofs), testade en kompis 325i -94 (vanos) med automat, kändes "trög" vid kickdown jämfört med min. Bränsleförbrukningen är ju mest relaterat till motorn, med en 2,5 liters 6:a får man vara beredd på att den drar en dryg liter milen (blandad körning).

Mvh
//Wille
_I
26
_Iceman_
M3 E36 -93
Tack för svar Wille.
hmm.. hade för mig att det inte va
så stor skillnad i prestanda...

At 300km/h, you have no friends!
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

E juh mkt roligare me el manuell juh.. =)

Me Be M3 Wannabe! =)
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Hade en 325iA coupé (automat) tidigare. Och rent kör och komfortmässigt rekomenderar jag automat, vad är som är så kul med att röra runt i degen har jag aldrig fattat. Prestandemässigt är skillnaden hårfin, det är klart rödljus-race med en manuell 325:a förlorar man ju då man startar på 2:an, när man är uppe i fart borde det vara jämt dock. Mycket bekvämt med automat!
leino
har haft två manuella 325or (e 36) har nu en automat med femstegs lådan,automaten tar 0,72 landsväg 110km/h ligger den på 2100 varv (manuell över 3000varv)jag är betydligt mer nöjd med automaten

bmw 4ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.