|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 325:a (93-94). Kan dock inte bestämma för manuell eller automat. Vill gärna ha lite tips angående skillnad i prestanda,bränsleförbrukning mm. /tack för bra forum At 300km/h, you have no friends! | |
|
_Iceman_: Manuell, d.v.s. om du prioriterar prestanda. Hade en 325coupé -92 (sportavgas/optiflow kit iofs), testade en kompis 325i -94 (vanos) med automat, kändes "trög" vid kickdown jämfört med min. Bränsleförbrukningen är ju mest relaterat till motorn, med en 2,5 liters 6:a får man vara beredd på att den drar en dryg liter milen (blandad körning). Mvh //Wille |
|
|
Tack för svar Wille. hmm.. hade för mig att det inte va så stor skillnad i prestanda... At 300km/h, you have no friends! |
|
|
E juh mkt roligare me el manuell juh.. =) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
| Hade en 325iA coupé (automat) tidigare. Och rent kör och komfortmässigt rekomenderar jag automat, vad är som är så kul med att röra runt i degen har jag aldrig fattat. Prestandemässigt är skillnaden hårfin, det är klart rödljus-race med en manuell 325:a förlorar man ju då man startar på 2:an, när man är uppe i fart borde det vara jämt dock. Mycket bekvämt med automat! | |
leino |
har haft två manuella 325or (e 36) har nu en automat med femstegs lådan,automaten tar 0,72 landsväg 110km/h ligger den på 2100 varv (manuell över 3000varv)jag är betydligt mer nöjd med automaten bmw 4ever |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.