AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
557

Passar 19'' BBS på en M3 E36

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
Jag har en orolig kund som vill köpa 8,5x19 CSL fälgar till sin M3 E36 och han undrar om dessa passar till en fabrikssänkt bil?
Jag vet att frågan är uttjatad men han vill gärna vara säker och höra från folk som har erfarenhet av detta.
Hoppas Ni kan hjälpa till.
Tack på förhand
Mvh
CSL? Funkar ju med 4 framfälgar iaf.

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Han vill vara lite unik:)...så du tror det funkar med 8,5x19 x 4? Och tror du han får på 245/35 bak eller?
Hur går det med HRE fälgarna? Har du monterat dessa än?
Mvh
Ja det funkar garanterat. Däremot tycker jag nog han kan köra 235or runt om. Om han nu inte måste ha 245 :)

Nej har inte fått dem än. Har varit ett sånt strul med dem så det liknar ingenting. Men nu är de iaf på gång. Tillverkas nu och kommer förhoppningsvis v5-6.

/Johan

Min bil: Länk

Jag instämmer med Johan. 4 framfälgar med 235 är att rekommendera. jag hade använt samma dimension runt om för att hålla nere spårningstendenserna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Grubbe
Min erfarenhet säger mig att han BÖR använda sig av 235:or runt om för att vara på den säkra sidan. Jag har själv kört E36 med denna däckbredd och HR-sänkningssats, så jag vet garanterat att det kommer att fungera. OM offseten inte är alltför långt ifrån E36:ans.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.