|
|
|
|---|---|
|
Har läst igenom importguiden på sidan och kommit fram till att jag vill handla av BMW i tyskland och helst "privat" . Men vågar/kan man köpa en bil av BMW på detta sätt : 1.Man ringer ner och får all information och kopia på service boken . 2.Om allt stämmer betalar man bilen via banköverföring och bokar transport med Eurotransport direkt hem till mig . alt. jag anlitar ex eurogarage svenska Ab som tar 15 000kr för sköta affären och kontakten med tyskland . Sedan får jag betala 6900kr+3000kr för att få hem den . (och då är den inreggad och bes.) . Vad tror ni om ovan ? Bilen ligger någonstans på ca 250-265tkr och är av årsmodell 2003-2004:a ///MVH TONY | |
|
Jag skulle offra några spänn på att se den först. Värför inte åka ner och köra hem den? |
|
|
Vi pratar om en "ny" bil (max 1000 mil) och eftersom jag köper den av BMW så tror jag att det inte skulle vara något problem med skicket . Har själv inte tid/möjlighet att åka ner . ///MVH TONY |
|
|
Jag hade inte tvekat på att lita på en Auktoriserad Tysk handlare. Jag har aldrig hört talas om någon som blivit lurad av en sådan. Jag undrar bara varför du vill blanda in ett importföretag?? Betala bilen direkt till bmw tyskland och låt eurotransport ta hem den. beställ sen tid hos besiktningen och sen är det bara att regga in den. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag anlitade Eurogarage för några år sedan. Handlade om en bil som jag själv hittade hos en BMW-handlare och först kollade status på via telefon. Därefter kollade en från Eurogarage bilen i Tyskland enligt lista med mina mina önskemål och stämde av resultatet med mig via telefon. Därefter gjordes affären upp mellan Eurogarage och BMW-handlaren. Jag betalade Eurogarage här i Sverige när bilen var besiktad och reggad. Pålägget för den här "servicen" var väl lite lägre vid den tidpunkten. Valde det pga av tidsbrist och att totalkostnaden blev likvärdig om jag räknade egen insats. Jag ångrade inte affären, bilen var precis som jag ville ha den och den rullade smärtfritt i 13.000 mil för min del. |
|
| Personligen tycker jag att 25.000 för att ta hem bilen är för dyrt. | |
|
ja, du kan med all sannolikhet lita på BMW handlaren. Anlita Eurotransport själv och boka tid själv, tar ju inte mer än ngn halvtimme i telefon + besiktnigen och vips så har du sparat 15000kr. /Christofer |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
håller med, det är rätt bra timpenning att sköta affären själv. min erfarnhet från kompisar och autopoweranvändare av att blanda in mellanhänder är inte god (om det inte är jag....), även om Eurogarage säkert är seriösa. Lägg hellre pengar på Quality Program-garantin från BMW, så kan ju knappt något gå fel! mvh Johan |
|
Har vid tre tillfällen köpt bil(1-2 år gamla) från aukt BMW handlare. Skickar alltid pengarna i förväg och åker sedan ner och hämtar den. Nästa gång blir det däremot frakt hem med lämplig transportör. Har aldrig blivit besviken på skicket utan snarare tvärtom. Ställ bara rätt frågor så får du ärliga svar. Håller med Johan om att se till att den har Quality Program/Europlus så kan Du känna dig helt trygg - det är i alla fall min erfarenhet. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.