|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag hittat en M3 Cab som jag föll för.... En 95:a Grön metallick, kunde inte avgöra vilken färg. Fick tydliga bilder nyss i mailen, den enda etiketten i motorrummet lyser "BMW Sonderlack" intressant! Betyder detta att bilen är en individual? | |
|
Jag hade en M3 -95 individual, det ska sitta en BMW-Individual klisterlapp på höger fjäderbenstorn i motorrummet. När jag tog reda på utrustningslista från fabrik på min bil stod det "bara" vilka delar som var individual. Ta reda på vad det är för färgkod så kan man kolla om den färgen var en orginalfärg för året eller inte... Mvh, /Wille |
|
|
Nu såg jag något MYCKET kosntigt med den bilen.... På bilden rakt framifrån...så ser man inte fläkten bakom njurarna...det FINNS ingen fläkt!! *haha* hur f*n är det möjligt....?? |
|
| då saknar nog bilen acc.. | |
|
Sonderlack betyder att bilen är lackerad i en kulör som ej finns/fanns som standard eller individual.Alltså en färg som kunden valt helt på egen hand...Dessa färger brukar det oftast vara svårt att hitta "recept" till om olyckan skulle vara framme och man behöver bättra på lacken nånstans... |
|
|
Vänta nu.. Så om bilen saknar AC, så ser man inte den stora "Propellern" i fronten...är detta riktigt? |
|
|
Mosse: Det är en kondensorfläkt som sitter framför kylaren. Den finns bara på bilar med klima/ac. Den är till för att ta ner trycket i ac systemet samt hjälpa till att kyla på varma sommardagar. E46 330 är undantaget denna regeln då den har en attans stor elfläkt till all slags kylning istället. Du står nog för hälften av inläggen som görs dagligen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kylfläkten till motor sitter "bakom"kylaren,omöjlig att se på ett kort framifrån. Ac kylaren sitter framför den vanliga kylaren. Rätta mig om jag har fel!! |
|
|
Aha...alltid lär man sig nått nytt här! Wendtan...jag jobbar heltid med det här! Killen med 6.483 st inlägg ska inte snacka! *haha* ;) |
|
|
Skinkan...vad tror du om denna M3 caben då? Jag har fått bilder mailade, & den ser MKT fin ut för sina 11 år... Länk Sonderlack / grön Stora datorn Svart helskinn Hardtop Helt original Servicebok 2 ägare 15.000 mil 94:a Pris ca 99.000:- |
|
|
Ju mer jag tittar på bilderna....så undrar jag om inte färgen kan vara British Racing Green! Wow, en M3 GT Cab! :-)) |
|
|
Bra original skick!+för ht:n - enligt mig färgen,lite tråkig grön färg. |
|
|
Svårt och se på bilderna, ser svart ut? Har du andra bilder? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
mosse, BRG är ingen metalliclack, och jag tycker snarast att bilen ser brungrönsvartmetallic ut. Säkerligen en "sonderlack", det vill säga en riktigt udda färg. Läcker! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Kan någon hosta lite bilder på server, så får ni se resten av bilen. :) | |
|
Hahaha... Faen va du hittar bilar grabben! Köp mer och överraska oss sedan, mosse =) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
joodu 328-johan: jag med många andra följer hans bilfunderingar, dag till dag... men det är kul... hoppas du hittar ett bra exemplar mosse mvh BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
| mosse: Ser inte bilen lite vääääl låg ut? Ser ut som om de lastat i en 200-300 kg i den. | |
|
Den står konstigt parkerad bara. Men jag har redan en annan på G! *haha* Lutar åt en fin 328 sedan, Bostongrön med M chassie & optik...billig, snabb & bra allroundbil.... Kul att jag underhåller! Tänk vad TRIST ni ska ha det när jag inte letar bil!!! ;) |
|
| 328...blä vilket M-substitut ;) Hade inte du en M3 wannabe redan? | |
|
mosse@ chassis-nr ger besked om faergkoden ! 95:or skall ha -individual- maerke MED faergkod - tidigare aarsmodell har ett -sonderlack 490 U- maerke - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.