|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att sälja bilen till förmån av en BMW cab till våren.. Undrar vad man skulle kunna för pris ifall de skulle bli aktuellt..Jag gav 59000:-, de kändes rätt lite, så ja hoppas man skulle kunna få ut lite mer vid försäljningen.. 328i -95 Lite fakta om bilen: # Rak 6 cyl. 2,8l. 193hp # Svensksåld # Helt original # Blåmetallic # 17000 mil vid köp(okt-04) # 3 ägare innan mig # Klimatanläggning med dubbla klimatzoner # Airbag, förare # ABS # Bmw originallarm m. fjärrlås # Dimmljus i spoiler # Värmestolar # El-speglar # El-hissar # Vit hel-skinnklädsel(stolar,dörrar m.m) # Armstöd i skinnklädsel # Farthållare # Vita blinkers runtom från fabrik # 17" M3-sport fälgar + 15" Vinterdäck # Färddator - Checkcontrol med yttertempmätare och halkvanare # Stort stereopaket # Mp3,CD stereo, bas, steg samt växlare # Fullstämplad servicebok # Inspektion II, gjord 2004 # Slutrör i krom - BMW orginal # Nerlackad från fabrik bilder finns på: Länk Kommer inte på ngt mer just nu, men är tacksam för de svar ja får =) /MVH Mert | |
| ingen som kan hjälpa mig på traven? =) | |
|
Svårt att bedömma pris då du inte anger hur mycket bilen gått, det finns ju bara uppgift på vad den gått i oktober. Du kan ju kört 50 eller 5000mil sedan dess.. Sålden en 95:a 325 i oktober 2003 med ungefär samma utr. lite dyrare fälgar dock. Fick 75 då, men det var nog rätt bra betalt. skulle gissa på att du får runt 60 för den, speciellt nu på vintern. kanske 3-5kkr mer i vår. Sen finns det ju lycksökare, såg i en nyinlagd 328-96:a för 115000 här på sidan... troligt... /Christofer |
|
|
Ingår rattmuffen? ;) Du skriver inte så mycket om skicket, men för att få ut mer än 59' måste den nog vara riktigt fin och välvårdad. |
|
|
den är riktigt fin, väldigt välvårdad =) den har nu gått 17400mil ungefär.. De va med tanke på alla annonser på 328or från den årskullen som ligger nära 100k som fick mig att fundera.. Om försäljning ska ske så blir de till vårkanten, nu får man ju inget för bilen.. BjörnB: nej den följer inte med :) |
|
|
Jag har för mig att du själv brukar skriva att summorna som begärs är sällan de som bilarna säljs för, Mert. ;) Mycket riktigt så är det så... Men din bil ser fin ut! Svensksåld, fullstämplad bok och nyligen gjord Insp II är ju trevligt. 70k kan du kanske få, om du inte har bråttom och hittar rätt köpare. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Jag tror kring 65 kkr är rimligt, annonspris på 69 kkr? | |
Scheckheft |
Hej Hjälpte en kompis att köpa en 328 touring -96 som gått 19000 mil. Fint skick, bra dokumentation, import 99, en ägare i Sverige, utrustningsnivån liknande din, Lm fälgar för både sov däck. Slutpris: 70 000:-. Om det kan hjälpa dig i din prissättning. Mvh Scheckheft |
|
sålde den nu för 3v sedan 60,000:- blev priset.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.