AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
652

525 e34 touring

Vad kan man tänkas få betala för en 525 touring e34 -93 till -96 som är utan rost, i fint skick, välutrustad och med skinn?

Verkar vara lite glest med dem i annonserna tycker jag.
30-50KSEK i slutpris skulle jag tro som ett riktmärke. 10-15KSEK i annonspris...första annonsen. Vad tror ni andra?

/Simon
Hmm på blocket pendlar annonspriserna mellan 48 och 60, och på mobile.de (i tyskland) mellan 50 och 60. De billigare saknar oftast skinn.

Hur ska man hitta en för så lite som 30-50 i det skicket jag är ute efter?

Vad menar du med 10-15 tusen i annonspris? Menar du om man sätter ut köpes? Tror du inte det bara ringer folk med rosthögar då?
Jag skrev fel, tror att annonspriset är ungefär 10-15KSEK högre än slutpris på dessa bilar, riktigt hög procentandel. Vilka som ringer till dig på en köpesannons är omöjligt för mig att avgöra. Att ge 50-60KSEK för en 525iT 93:a får ses som en mycket bra affär för säljaren.

/Simon
Jag sålde min 525iAT - 93 för straxt under 40000, men den hade lite små rost och ej skinn. Dock hade den fungerande AC, farthållare, 17" fälgar med bra däck samt mycket dokumentation m.m. Så en riktigt fin utan rost och med skinnklädsel står nog i runt 45-50k.

Ojay om du vill kolla så har jag bilder på min hemsida.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
En 96:a får du inte för 50000 om du vill ha en bil i bra skick med känd historik. Men vill du ha en "Härlige-Harrys-importade-jätteärliga 13900-milare-påmätaren" Så kanske...
Stämmer det som ErikBerg säger är det ett bättre val att satsa på en tidig e39 kombi helt klart(håller dock inte med honom om prisbilden, men jag kan ha fel)

/Simon
Jag undviker helst tidiga årsmodeller..
e39 som modell hade funnits i nästan 1,5 år innan kombin kom.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.