AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.350

E90 i trafik.

Sida 2 av 3
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Utan att ha sätt E90 live så tycker jag att E60 och även E65 blev mkt bättre än E90.
Dock har jag aldrig gillat någon av dom innan jag sett dom live så det kanske löser sig även denna gången:)
BMW´s nya bilar gör sig helt enkelt inte speciellt bra på bild enligt mig.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Dr
175
Drewl
520i - 91
Tok grym!
Som Andersson_CSI säger: BMW:s bilar gör sig bättre live än på bild. Särskilt 1-serien tycker jag ser väldigt knepig ut i vissa vinklar, på bild. Bl a ser bakpartiet väldigt hängigt ut, men IRL är den hur snygg och smidig som helst i formen.

Får se om E90:s lite tveksamma bakparti ser bättre ut "på gatan". Det skulle jag tro, för BMW har inte misslyckats designmässigt en enda gång sedan E36 i min mening (det mesta därförinnan är av lite tveksam "designkvalitet" om jag får säga det själv...).

Mvh.
k1mzo: E60 är långt ifrån en flopp, den säljer mycket bra.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Kan nämna att jag den 2:e januari såg en mycket lätt maskerade vit E90 några mil norr om München. Trots maskeringen (svart tejp här och där) måste jag tyvärr säga att aktern ser lite knasig ut - den ser liksom inte ut att passa bilen. Nu är det ju möjligt att man vänjer sig, men det finns ju liknande exempel på mer eller mindre misslyckade akterpartier man aldrig riktigt accepterat. Nuvarande 7-seriens akter gillar jag inte. Förra Audi A6 i sedanutförande är fortfarande ful i rumpan - trots att man haft sedan 1998 att vänja sig...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
klart snygg bil i det stora hela, bättre än vad jag tyckte att nya 7serien var när den kom, dock är bakpartiet bland det hemskaste jag sett på en BMW, nu är det ännu svårare att skilja den från de japanska tråkbilarna, kanske går att byta baklampor och lite övrigt fix?
Tycker att den är betydligt snyggare än E46! Även bak. Ser ut som en liten E60.
Olof: Det är kul att någon genomgående tar till sig Bmws nya design utan att blinka.

Jag undrar bara om du i ärlighetens namn
tycker att E90 bakifrån ser bättre ut än E46?

Dvs: E90: Länk

E46: Länk
Nu tog jag en Ci, men principen är densamma.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
er
375
erc
218i Active Tourer -16
På något sätt känns det som om designen fram på nyare BMW drivs av aggresiva linjer samtidigt som aktern är snällare... Kan det ha att göra med att andra omgående ska flytta på sig när den dyker upp en BMW i backspegeln, men att se inte ska bli upprörda då BMW'n passerat dem för den ser så snäll ut? :)
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nu verkar det som om röda blinkersglas är standard ( vilket ju är snyggare än gula) men med vita tycker jag att e 90:an ser riktigt bra ut, backljus och blinkers i samma vita nyans gör att bakdelen blir enhetligare och i princip får samma bakljus som e 61:an. Jag har aldrig sett en e61:a med röda blinkers men tror att det inte heller skulle vara snyggt. ( Hur snygg är CI:n med gula?)
SpineKracker
Tycker att E46:ans akter är snyggare än E90:ns. Dock är det uppenbart att E90 har ett modernare formspråk än E46:an som börjar se lite till åren kommen ut.

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Tack wendtan
Tänkte vänta till mars med att bestämma om det skulle bli en
E90 eller E46. Nu behöver jag inte det, hellre en e46 cupé
med lite mindre hp än en halvjapan med mer drag i .
De håller ju på att tappa greppet om bmw helt förr kände man
igen en bmw på långt håll nu får man kolla emblemet.
klockren jämförelse på bakpartierna, säger ju allt,. men smaken är som sagt som baken.
får hoppas dem dumpar priserna på e46.an nu när e90.an kommer..
Den va ju ful:/ BMW va finare förr hehe

/Tobe
Nu har jag sett den tillräckligt, tillvänjningen är slut, smekmånaden är över... den är fortfarande Mitsubishi-Carisma-ful i aktern.
Jag och Mr.Wendtan är rörande överrens i frågan.

Mvh,
/Wille
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Surt sa räven...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Mkt snygg bil och snygga linjer bäddat för suxeeeeeeeeeee.
den var ju assnygg framifrån...verkligen lyckad front
Wendtan:
Jag gillar BMWs nya formspråk, bort från de "softa" Volvo S40 kopiorna E39 och E46. Parkerade med min M5 E34 framför en E60 i höstas och förvånades hur lika de var i profil. Jag tycker BMW har hittat tillbaka till de vågade och nytänkande formgivningen som man hade på 70 och 80-talen. Både nytänkande, klassisiskt och aggresivt. Under slutet av 90-talet blev formerna på BMWs modeller allt för utslätad i mina ögon E39 ser ut som en Jaguar S type, som en rund tvål! E46 är inte heller speciellt BMW i sitt formspråk(undantadet M3), mjuk och inte aggresiv. Coupén är betydligt snyggae än limon som har en så ful tröskel vid det bakre hjulhuset. Med De nya modellerna så tycker jag att man har hittat hem även om X3 med sin alltför långa motorhuv (pga rak 6a?) och E63 med sin "koncept bils look" inte är BMWs snyggaste skapelser. Tyvärr är inte insidan riktigt så förarvänlig som de var på tex E31,32,34,36 och 39 men man kan inte få allt! Nu är det bara att vänta på nya E90 coupé!
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Snygg 3-serie, tycker E46an ser mycket sportigare å hungrigare ut.. bakdelen på nya 3-serien förstör HELA bilen.. Ska bli kul o se nya eemm tree..

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Otroligt snygg framifrån ialla fall.
Bakpartiet tål att diskutteras, liknar en japs.
Men det kan man nog lära sig att leva med om man
köper en tror jag ;)

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.