|
|
|
|---|---|
|
Hej Finns det några bra kännetecken på de olika M20 motorerna så att man vet vilken det är? Jag skall börja leta efter en 2,5L till min E21 och vill inte av misstag råka köpa en 2,0... Är det någon som har erfarenhet av K-Jetronic på 2,5l ? Jag hade nog tänkt att använda min befintliga (till 2,3) | |
|
Det finns väl stämplat på blocket annas så ser man ju det lättast på att fördelaren sitter uppe framför kammen.det finns uttag på blocket så du kan använda din original fördelare.Ang K-Jetronic så har vi haft en diskussion om hurvida det funkar med originalsprutet tyvärr är det så att man bara får ut c:a 155hk enligt dom som är mer insatta i ämnet än jag.Så det som måste göras är att gnista bränslehuvudet så det ger mer soppa.Det kostar 4-5000kr att göra detta. hjorten |
|
|
M20B20 alltså 320i har motronic från och med 88, alltså fördelaren fram på toppen. Så är motorn nyare än 9/87 så är det svårt att se skillnad på 2,5 och 2 liters varianten. Förutom på stämpeln då. |
|
|
Bränslehuvudet... där tog min kunskaper slut... Är det i luftmängdmätaren eller i insprutarna (eller på något annat ställe)? Kan man månne ta delar från en gammal 528i med K-jetronic? De var ju på 177hk så det kanske räcker. Tanken är att få en motor som är så lik en vanlig 2,3L i en E21 att jag slipper sura miner på besiktningen. Det de inte ser har de inte ont av! Att ta även insprutningen från en den nya 2,5 L motorn blir säkert tekniskt det bästa men borde ju rimligen öka risken att det inte godkänns. |
|
|
bränslehuvudet är den svarta klumpen sitter där rören som går till spridarna.Jag vet faktist inte om det går att ta och flytta över från en 528:a det är kanske möjligt,någon annan som kanske vet om det går?Jo det hade nog varit bäst med motronic sprutet men tror inte att bes godkänner det och sen är det ju en massa jobb med det oxå för det är ju inte samma kabelhärva. hjorten |
|
|
Jag tror nog också att Motronic vore bättre men tanken att byta till annan insprutning varje besiktning tilltalar mej inte. Tack i alla fall. Vi får se hur det går. /Weber |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.