|
|
|
|---|---|
|
Min tankmätare la av idag,bara dog helt plötsligt när jag körde... Alla andra mätare funkar perfekt så de lär säkert va givaren i tanken,coh då undrar jag hur man kommer åt den? Eller kan de vara nåt annat? | |
|
lyft på baksätet så sitter givaren nere i tanken där... om alla andra grejer i instrument huset fungerar som det ska så kan det ju knappast vara SI kortet...men man vet ju aldrig tyvärr... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Det sitter två givare i tanken. En på förarsidan och en i pumparmaturen på passagerarsidan. Om det är 63L tank vilket jag förutsätter eftersom du har lika årsmodell som jag. Kolla kontakterna och kablarna. Kan vara ärg/smuts/avbrott i dem. Särskilt kontakten på passagerarsidan. ///BMW - Was sonst! |
|
| okej...är de bara att ta bort sätet så sitter den där? eller är de nå speciellt man ska göra innan man drar upp den? | |
|
Du har två st ovala lock skruvade i plåten under sätet. Skruva loss dem så ser du direkt. Kontakterna sitter väl synligt där. Ska du ur med dem så sitter den på passagerarsidan med fyra små muttrar (se upp för att tappa brickorna). Den på förarsidan har jag för mig sitter med bajonettfattning. ///BMW - Was sonst! |
|
| okej...ska kolla! Tack för svaret! | |
|
Är de bara jag som är virrig nu och blandar ihop olika bilmodeller,men ska man inte lyfta baksätet i bakkant när man ska lyfta ur det? Försökte lyfta ur det idag,men får inte ur den :) |
|
|
Baksätesdynan ska lyftas i framkant. /Mvh Erik |
|
|
okej...men jag pröva de också,men den ville inte lossna. Men är de bara att lyfta den i framkant så ska den va loss sen? Har tagit bort den förut på min förra e30 utan problem,så man blir lite frustrerad :) |
|
|
dynan kan sitta lite, men den skall lyftas i framkant..bara att ta i! MVH Johan K |
|
|
Tar upp den här tråden igen. Försökte fixa mätaren för ett tag sen,lyfte baksätet och skruva upp luckan. Drog sen upp den här avlånga metallmätaren om man ska kalla den så,tvätta av den,skaka av den lite mm. Men mätaren är fortfarande lika konstig,åker fram å tillbax hela tiden så den är allt annat en död,så de borde va nåt glapp eller så nånstans... Nån som tro sig kan veta va de är för fel då? |
|
|
Har samme feil på min bil! Prøver å finne ut hva feilen er. Hopper tankmåleren om du slår i dashbordet? Hvis du skal åpne speedometeret ditt, kan du se etter fargekodene på denne motstanden? Länk |
|
| Ja,mätaren hoppar hela tiden när man kör,dock inte när man står still...men de har nog sin förklaring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.