|
|
|
|---|---|
|
Jag är i bilbytartankar igen och ska sälja min 330Ci..men det får bli privat. Har aldrig sålt en bil privat innan och behöver lite goda råd. Samt vad jag borde få ut för bilen. Info: Komfortpaket, Topazblå metallic Mil : 5.800 ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Airbag A-stolpe, Airbag sidor fram, Elspeglar, Eluppvärmda ytterspeglar, Elutställbara fönster bak, Farthållare, Färddator, Regnsensor, tygklädsel, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Elfönsterhissar fram, BMW fjärrstyrt centrallås, BMW stöldlarm, BMW startspärr-immobilizer, ASC antispinnkontroll, Yttertemp. Mätare, Multifunktionsratt läder, BMW Aluminiumfälgar 17" , BMW Radio Business CD RDS, Fällbart bakre ryggstöd, Strålkastarspolning, Dimstrålkastare mm Vad bör jag ta ut för bilen? Avslutningvis, vart är bästa stället att sälja bilen på ? Ledsen om nån postat en liknande fråga innan. Tacksam för svar | |
| Det finns en speciell forumsdel för sådana frågor. | |
|
Rottweiler: Enligt mig borde priset ligga runt 250 000:- för din pärla :-) fast nu vet jag inte hur den ser ut osv. om de e ngr skador eller ngt def på bilen men man ska inte jämföra sig med bilfirmornas prissätning för oftast lämnar firman 12 mån garanti på bilen. Men när man köper bil privat så har man inget att lita på förutom att hoppas på att bilen håller sig tyvär. Sen om du ska visa/sälja bilen välj en bensin mack med kamera överbevakning ( nästan alla bemannade bensinstat.) ifall ngt skulle hända! Så e det på bild sen ! sen undrar jag vad du ska köpa efter att ha sålt din bil? :-) BMW M-POWER |
|
|
GINO- tror priserna är lite lägre än så. Kikade på en mkt fin 330 Ci i går, likvärdig med ovan bil, men med skinn och 3670 mil. Priset på bilfirman (seriös- bara M-tsteade bilar) 263500:- oprutat! Och så ränta t. 4,95 % om plånboken ser lite slank ut efter helgerna.. |
|
|
dekewi: du har absolut rätt finns 330ci för 200 000 :- oxå men skicket spelar oxå lite roll men men som sagt egentligen kostar bilen så mkt som ngn är beredd att betala .... BMW M-POWER |
|
|
Acceptera endast postväxel på hela summan innan du lämnar iväg bilen till köpare. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Välj bort att träffa ev. köpare på McDonalds Västberga. Det har visst inte gått så bra för dom som försökt sälja fina BMW´s där..... Acceptera att det kommer att ringa flera snackare/idioter innan du får bilen såld. /Johan |
|
|
McDonalds Västberga ,har redan ratats som mötesplats av mig :) Jag har redan fixat ett gäng polare som frivilligt följer med vid e.v provkörningar. Bilen är i mycket bra skick förutom några mindre stenskott på huven..inga parkeringsskador o dylikt. Jag tänker nog sätta ut den för 230.000 GINO; det blir en BMW nästa gång också, fast en 330i..nyare modell typ 03-04..behöver fyrdörrars, tillökning du vet. Coupe-tiden är förbi tyvärr ;) Tacksam för alla svar! |
|
|
en sak till vad gällande BMW inbytespriser. Innan jul så ringde jag BMW Sthlm och frågade om ev inbytespris för min 330 och då sa killen jag pratade med 200-210k Nu när jag ringde för nån dag sedan så sa en annan kille 180k. |
|
|
Ta kontakt med Thomas Sund bil på Valhallavägen i Stockholm. Thomas kan BMW, han sälde min 330 Ci åt mig för snart ett år sedan (snyft) och den försvann i ett nafs till bra pris. Sök handlare på bytbil.com så hittar du honom. |
|
|
Postväxel i all ära, men varför inte göra upp affären på köparens bankkontor? Ligger det något i ryktet att försäljning norröver (dvs norr om Dalälven) ger bättre betalt än i södra Sverige? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.