|
|
|
|---|---|
|
Har varit i kontakt med Koni i Sverige angående framdämpare till min bil, och har nu fått svaret att dom inte har någon som passar? Har ju för mej att jag läst om folk som satt dit Koni på sina M5:or, har jag drömt detta eller? Hittade en internetauktion, där det står ett artikelnummer på en framdämpare för bilar gjorda mellan 8/90 fram till 92, men det hävdar Koni alltså att det inte passar... Länk nedan: Länk Hursomhelst finns det ju en Koni-dämpare till 3,8:an i deras lista, går den klämma dit på min?? Vilka eventuella modifieringar krävs?? | |
|
Kolla här: Länk Det finns i alla fall till framaxeln till M5:or, fast bara 1991 års modell och upp. Jag hade en gång ett 91:ans och 89:ans fjäderben med dämpare osv som jag undersökte, tyvärr minns jag inte vad skillnaden var mellan dem, men de var inte identiska. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Länken blev inte som det var tänkt, välj "Shop" och sedan modell och slutligen sportstötdämpare Koni. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| HD91: Dom två översta artikelnumrena på din länk har jag kollat med Koni, med negativt resultat.. Det skulle ju va om den längst ner passar, men Koni hävdar ju som sagt att dom inte har NÅN som passar, skumt tycker jag.. Eller så var det ett bekvämlighetssvar.. | |
|
Du säger att du har pratat med koni sverige? Menar du www.koni.se? Prata i stället med tex stötdämparverkstan i stockholm, så kan dom säkerligen fixa ihop några koni dämpare till dig. Länk |
|
|
Nirvana: Har varit i kontakt med stötdämparverkstan nu. Det finns inga fabrikstillverkade dämpare till min bil säger dom, men dom själva har vid några tillfällen byggt ihop en specialdämpare till just M5:an. Det handlar då om en tvårörsdämpare med olja, utan gas, pris 2900 styck... Hur låter detta tycker ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.