|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! Jag har bestämt mig för att köpa en 750 e38 till sommaren. Men jag går och funderar på vilken årsmodell som man ska välja, jag vore jätte tacksam om någon kunde förklara lite om vad som skiljer dom olika årsmodellerna åt, och vilken man helst ska lägga pengarna på Mvh Alex | |
|
Anv. sok sa hittar du massor att lasa. Har har du en till att borja med : Länk Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
| Tack!! Jag har testat att söka men hittar ingen tråd ang olika förbättringar och skillnader på årsmodellerna på 750 e38 | |
|
Vid tillverkningsdatum 9/98 hände det massor, i övrigt inte så mycket. Betala mer för en efter detta datum än innan allt annat lika. Syns gör det kanske tydligast på strålkastare och blinkers fram men det är mycket mer än bara en "facelift" med massor med detaljförbättringar i hela bilen. Därmed inte sagt att en innan 9/98 på något sätt är dålig, bara att de senare är ännu bättre. Mvh Björn |
|
andha45 |
740 tillverkade efter faceliften 9/98 verkar ha lite mer krut i motorn tack vare högre vridmoment och Vanos. Dessutom något lägre förbrukning och längre serviceintervaller (+40% ca). |
andha45 |
Ursäkta, missade att det var 750 du var ute efter... men vem vet, det kanske blir en 740 till slut... |
|
Ok tack för svaren, jag har ju tittat mest på 96-97or men det kanske inte skilljer så mycket mellen tex 95-97? Skulle ändå vara kul att veta dom små detaljerna på just dom åren. Varför ja inte tittar på en 95:a är för att jag alltid varit rädd för den första modellen av en bil (dvs otestade saker) Har även hört att en annan låda kom 97 om det stämmer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.