|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
525i touring provkörd inklusive massor av bilder på Länk //AutoPower.se | |
|
Den "tekniska informationen" stämmer inte riktigt va? Påminner mer om 545. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ooops, det hade jag missat. Nu skall det vara 525 i den rutan... :) Mvh /Janne |
|
andha45 |
Intressant provkörning. Är det bara jag som tycker 16" är ok på en 525? |
| Är det bara jag som tycker att BMW inte skulle ändra så mycket på instrumenteringen utan hållt sig till sin aningen äldre (typ E39) men mer traditionella instrumentering? | |
|
Autopowers provkörningar är alltid lika trevliga och sakliga att läsa. Andha45: Nä du är inte ensam om att att tycka så. |
|
andha45 |
Bra. Jag tycker nämligen att stora fälgar kan se lite löjligt ut precis som små kan göra det. 16 el 17 skulle jag välja till e60 20" på 3-serie gillar jag inte, inte heller 16" på nya A8 |
| Min åldrande slitna kropp väljer ur komfortsynpunkt hellre 16" än 18" det satt 18tums fälgar på min bil vid köpet och våra vägar här i norr är väl inte allt för mysiga att färdas på med mindre stötupptagandegummi mot vägbanan så dom fälgarna byttes mot nya 16tummare istället och bilen blev som en dröm,fast ur ballhetsfaktorsynpunkt så var det väl ett nerköp som min grannpojk sa åt mig vid bytet. | |
andha45 |
Jag blev grymt trakasserad när jag beställde Volvon med 16" istf 17", men det får man tåla för som du säger är ju komforten betydligt bättre med mindre tum. |
|
Har inte direkt med provkörningen att göra, men vad använder Autopower för kamera när det ska fotograferas bilar? Någonsom vet? Blir nämligen lite avundsjuk på bildkvaliteten..... "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
E60-karossen behöver dessvärre stora fälgar för att se respektabel ut. 17" anser jag nog faktiskt är minimum, allt under ser ut som ballongdäck. :) I övrigt håller jag om att 20" inte passar sig på en 3-serie. berg35: Har fått för mig att det är en Nikon D70. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag skulle inte sätta på något mindre än 18" på E60. Sen att det påverkar komforten och förbrukningen något får det faktiskt vara värt. |
|
|
Fin bil!! säkert superskön och köra! Synd bara att bmw är med i "nedrustningen" av interiörlyxkänslan. Den ser jätteplastig och "billig" ut. Jag lägger iallafall inte ut 400.000 för en bil som ser ut som en toyota. Vi som inte är teknikfreaks uppskattar bmw för den är superskön att köra + en högklassig godsmak inredning som känns lyxig och personlig!! Hoppas bmw hittar tillbaka, och inte sugs ned i aluminium o plastkänsleträsket, utan vänder upp igen. |
|
andha45 |
Personligen är jag inte så jättekänslig för inredningskvaliteten men helt klart är e60 inte ett dugg bättre än en ny Volvo. På e39:ans tid typ en 00 S80 mot en 00 e39 var BMW:n mkt mer gedigen, nu har Volvo skärpt sig o BMW tappat så skillnaden är borta. Precis som spelmannen skriver minskar ju då anledningen att köpa en BMW för kanske 130 000 mer... |
|
andha45...Nei; det er ikke bare du som mener at 16" felger er ok til E60 525i...jeg vil også generelt velge 7x16 felger med 225/55-16 dekk til E60. Til E46 vil jeg generelt velge 7x16 felger med 205/55-16 dekk...alternativt 6,5x15 felger med 195/65-15 dekk for "økonomi" modellene :-) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
andha45 |
Det är ju lite av finessen med BMW. En e39 sedan t ex blir någorlunda bekväm o riktigt sportig med 18" o M-chassi med 15" el 16" o komfort-/std-chassi blir den någorlunda sportig o riktigt bekväm. Många bilar blir varken det ena el det andra hur man än gör... Personligen tycker jag det kan se ut lite som "här kommer fälgarna och åker med bilen" om de blir för stora... |
|
andha45...Hehehe..."här kommer fälgarna och åker med bilen" :-) Ja...det kan av og til bli litt vel mye "bling-bling" :-) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
Buspelle |
Bra proffsigt reportage! Dock behöver E60 minst 18" för att se bra ut och det gäller även touringen. |
| En ganska medioker vagn till ett högt pris,eller? | |
|
Mycket proffsigt och en realistisk beskrivning utan många av de överord som annars är så vanliga. Några korta punkter efter ca 2000 mil med E60. Positivt: * Aktiv styrning. Suveränt i stadstrafik och vid parkering. * Adaptiva strålkastare. Mycket mera ljus på körbanan när vägen svänger. * Bixenon. Numera även mycket bättre helljus än tidigare. * Farthållaren. Som nämns i reportaget, mycket smidigare än E39. Negativt: * Inredningskvalitet halvtafflig i flera stycken. Mugghållarna omnämnda redan. Tar jag i volymratten på mittpanelen ruckar jag på hela CD-spelaren i sidled. Flera rattar känns halvlösa. Delvis halvtaskig och repkänslig plastkvalitet. * Säkerhet. Nackskydd sitter alldeles för långt bak för att ta emot nacken i tid. Whip-lash endast på komfortstolarna, borde vara standard. Bälten ej längre justerbara i höjdled. (Att den inte fick 5 stjärnor i Euro-NCAP har redan ordats mycket om i annan tråd). Men sammantaget: * En underbar bil att köra med fantastisk väghållning och en mycket bra ljudkomfort (d v s tyst!). Flertalet brister kommer säkert att åtgärdas vid uppdateringar eller face-lift, men det borde varit klart från början!!! Janne M |
|
andha45 |
525 e60 (sedan) är den tystaste bil någonsin tyska ams har testat - db-värden lägre än för 530, 745, Mercedes 600, Phaeton etc. ok, db säger inte allt men ändå. Bi-Xenon har jag på Volvon också - mkt bra. Adaptiva har jag ej provat. Aktiv styrning är nog en smaksak, liksom man är olika känslig för inredningskvalitet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.