AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
572

Vilket pris på min 328 -96

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Hej!

Jag har en välskött e36:a som jag tänker sälja men jag funderar lite på vad man ska sätta för pris på den så jag hoppades att någon kunde hjälpa mig med ett riktpris.
Bilder på bilen finns här: Länk

Den har svart helskinn
fungerande klima (dubbelsidiga)
manuell låda
el taklucka samt elfönster å speglar.
osv...
14600mil har den gått.
Nästan nya sommardäck (17" 245bak 225 fram) samt fräscha vinterdäck.
Tänkte eventuellt skicka med mp3 stereon också om det nu har någon påverkan på priset.
Fullservad med servicebok givetvis.
Vad du har för stereo ska inte göra någon skillnad på priset. Det är bilen, inte stereon, som du ska sälja. Möjligen kan det göra bilen mer lättsåld om en bra stereo ingår.

Jag hade plockat av ögonlocken innan jag satt ut den till försäljning. Själv tror jag vingen är ett minus, för att få bort den måste man troligen byta lucka eftersom den sitter fastskruvad? Kjolpaketet ser ut något billigt piratkit, det hade jag också plockat av inför en försäljning.

Runt 65k är en uppskattning. Beror på hur väldokumenterad den är, för egen del skulle jag vilja ha väldigt övertygande dokumentation för att överväga en privatimportbil.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
såg fin ut, tror också att 65k är rimligt. ögonlock bort, kjolkit och vingen ser helt ok ut, lite personligt men ändå diskret. Tycker att sedanen behöver vingen, coupén skall vara utan.

/Christofer
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tror också att det kommer någon som vill ha den som den är, dock utan ögonlocken möjligen. Bra med skinn. Kanske kan du få 70.000.- av rätt köpare.

Mr C
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Kjolpaketet är Schnitzer så något billigt piratskit är det inte, ganska lagomt och smakfullt tycker jag men det kanske jag är ensam om?

Har också funderat på att ta av ögonlocken... ska nog titta hur de sitter fast, de satt där när jag köpte bilen.

Får man såpass lite som 70 alltså? Det finns ju betydligt dyrare bilar på marknaden men de kanske begär drömpriser?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror slutpris på 65-70 kkr, annonspriset skulle jag sätta till 77 kkr eller något i den stilen, prova dig fram. Det skadar aldrig att börja högt.

Har du dokumentation som styrker miltalet?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Jag har serviceboken som styrker miltalet samt känslan och skicket på bilen då, men det kanske går att kolla upp milen på något annat sätt?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Tjänar jag på att vänta till våren innan jag säljer?
Jag har inte så brottomt nämligen.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror inte att du får ut mer men spekulanterna är nog fler.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.