AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.183

BMW-förare inte som andra?

Ul
16
Ulf B
525i Touring -02
Har alltid tyckt att det finns två typer av BMW-ägare; de som är genuint bilintresserade och de som kör riktigt uselt. Den här artikeln understryker vad jag menar...

Länk

/Superulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det är väl lite sant...men det är ju värre med dem som kör race på gator med M3 och turbo konverteringar och kvaddar bilar och riskerar andras liv mm...det anser jag som tråkigt...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Överlever inte en motor "flera timmar" i saltvatten..?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tycker inte vi ska dra alla över en kam. Det finns många med M3 och turbokonverterade bilar som sköter sig exemplariskt.

Bilen: Länk
Det finns en röd M3 E36 i mina hemtrakter. Tyvärr så kör den ofta helt vansinnigt, omkörningar på backkrön och skymd sikt.
Min egen bil var en simpel 320 coupe, men i exakt samma röda färg. Folk tog ofta miste, och jag fick ta en hel del skit som jag var helt oskyldig till.
Blev till och med utskälld av min fru en gång, som var mäkta upprörd efter en uppvisning på ett backkrön av den röda M3:an.
Vanligt folk ser ju inte skillnad på M3 och 320 coupe, och hon trodde så klart att det var jag. Hon var så arg så att hon skakade, så nära hade det varit en olycka med bilen framför henne.
Så blev jag själv en gång omkörd av denna M3, han tog också framförvarande bil i samma kurva med skymd sikt, suck. Det var fullt ös på 3:an på smal 90-väg.

Detta var en av anledningarna att jag bytte bort min bil... Nästa BMW kommer att bli en anonymt färgad 528 sleeper! Men just nu kör jag en anonym Goffe GTI.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.