|
|
|
|---|---|
|
hej Undrar bara om det är någon som vet om det finns något bra prisvärt alternativ till smartabs cyclo?? tycker 6300 e lite väl dyrt. Har läste en del om rustas å micros maskiner men undrar om de verkligen gör ett lika bra jobb som en cyclo?? Skulle gärna vilja ha svar av någon som testat båda. Lr är det bara skalet som skilljer. Det är ingen som vet om man kan få tag i en likande cyclon någon annan stans?? Mvh christoffer | |
bustorp |
Maskinerna funkar likadant men skiljer troligen en del i kvalitet o livslängd. Resultatet är upp till den som håller i handtagen. Power is nothing without control! |
|
Jag har testat båda maskinerna och de fungerar lika bra. Vissa tycker att kopian låter mycket, men orginalet för lika mycket oväsen. Precis som bustorp skriver skiljer garanterat kvalitet och livslängd. Eftersom jag inte längre jobbar med bilrekond tyckte jag Rustas maskin verkade vettig. Den fungerar alldeles utmärkt på hobbynivå. Dessutom har den ju ett vettigt pris. Köp en, du blir inte besviken! |
|
|
Enligt erfarenheter av andra forumsdeltagare så är verkligen livslängden sämre på Rustas maskin (en del har bytts på garantin). Men är det för privat bruk så kommer den troligen hålla länge - i vilket fall så har du råd att byta flera gånger! Funktionellt så är den toppen. Jag kan rekommendera köp. Både här och på Stacken Bilvård har den blivit en favorit hos många hemmapolerare... |
|
|
Okej så de kvittar vilken man ska sattsa på då lr?? Om de är för privat bruk men jag hade nog tänkt köra en del bilar med den å den lär nog bil rätt filtigt använd under vår sommar å höst i snitt 2 gånger i veckan å då både som på läggare av medel å av körare. Så de kanske är bättre å ta micros pro shine då lr blir de tvunget å köpa en dyrare.. Jag har testat cylon när han från smartab va å visa en del produker å tyckte den va väldigt skön å köra med men alldeles för dyr.. Ska leta vidare efter en beganad cylo ett litet tag till hittar jag inget så blir de väl å köpa en av de maskinerna. Tackar för svaren hittils fler får gärna komentera.. The more the marrier... |
|
|
Jag har en Micro maskin sedan ett år tillbaks, och har också köpt en Rusta maskin i dagarna (smidigt med 2 vid påläggn/avkörn) Men dessa maskiner kommer troligtvis från samma fabrik och är försedda med olika dekaler. |
|
|
okej så de skiljer alltså inget på rustas å micros maskiner då mer än dekalerna?? å priset då med =)... Men varför ha två maskiner som e exakt likadana?? E det inte lättare å bara skifta rondeller?? Har de funkat bra å köra med inga problem med lager lr nått sånt?? Tack för svaren... Gärna mer... |
|
|
*S4vbg* skillnaden mellan MICRO och RUSTA's maskiner är följande: rusta har "no name" lager i sin maskin medans micro har SKF lager samt att strömbrytaren på rustas är en vanlig och micro har en oljaströmbrytare. (info av säker källa) i övrigt är maskinerna exakta kopior av varandra! så rasar lagren i era maskiner så finns SKF-lager att köpa på micro, även övriga res.delar till maskinen finns på micro. //Kent //Kent |
|
| ring till lahega så får du den mycket billigare | |
|
Beställde min Cyclo från USA 2200kr ca. Rusta kan behålla sin skit |
|
bustorp |
swe-boy: Jag tror att 5 Rustamaskiner med var o en 2 års garanti håller lika bra som din Cyclo o så får man 2oo spänn över till att köpa annan skit på Rusta....:) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
man gör ju lite med känsla också!!! just därför jag inte kör japanare tex. Tycker att man kan unna sin bil ett par tusen när den kanske kostat 100-200 tusen. men men.. tur att det är en fri värld. hoppas du hittar nått fint på rusta för 200kr för de har jag aldrig gjort :P |
|
|
Jag har haft min pro shine ifrån Micro i över ett år. Den fungera klanderfritt. Nu har jag det som hobby att polera så man kan ju inte jämföra det mot en på profesionell nivå. Men den har fått jobba hårt med att ta repor bland annat. Skulle tippa att den har fått gå i 150 timmar och still going strong. Den rekommenderas:;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.