AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
852

Vad sitter nedanför tanken bakom föraren

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tittar man på bilden av tanken i denna länk Länk så ser man att tanken inte går ner så värst långt på förarsidan. Vad sitter det för något där? Hur onödigt är det? En baslåda skulle säkert var MYCKET bättre oavsett vad som än sitter där orginal!! :-)

Vill ta bort hela tanken, och få plats med flera 15" basar, men det är kanske lite svårt....

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Svarar själv då jag hittade det.. Tank ventilation!?! Vad det nu är Länk

/Caspar
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Antar att det är som det låter?

Ventilation för tanken så det inte blir övertryck och så om det är riktigt varmt ute kan jag tänka mig. Har du den helt sluten så sprängs den ju om det blir lite temperaturskillnad.
Activeted Carbon Canister låter mer som någon sorts filter snarare än ventilation...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kategorin i ETK som denna återfinns i är "=> FUEL SUPPLY => VENTILATION" Därav min tro på att det är ventilation.

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
I miljövännernas spår så har alla bilar fått från nån gång runt 90 talets början en kolbehållare där bensingaserna omvandlas till bensin igen och sedan antingen trycks in i motorn så dom förbränns normalt eller rinner tillbaka till tanken, systemet skall om jag inte är helt fel ute vara slutet, annars är det ju ingen mening med det.

Alla bilar med bensindrift har det.

Jag fick klagomål på just detta system på bilprovningen då det läckte soppa.... ehh på min Audi..

Mvh
PG

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack PG!! Verkar mao helt kört att använda detta suveräna utrymme till baslåda alltså...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.