|
|
|
|---|---|
|
hur pass kan man lita på de hästkrafter en sån här manick visar?? under rätt förhållanden givetvist!! torr asfalt och bra däck... tänker på tex den som dalhems saluför Länk är riktigt inne på att köpa en, kul att ha när man bonntrimmar bilen så man kan testa lite mellan justeringarna... har en lång fin asfaltsraka utanför garaget... men som sagt kan man lita på en sån eller?? | |
| Nej, det går inte att lita på en g-mätare. Bilsport hade ju ett test av dom nyast g-mätarna för några år sedan. Det åste ha varit en ekonomisk katastrof för tillverkarna. G-mätarna var knappt i närheten av den verkliga tiden. Har oxå för mig att den dyraste var sämst (!) | |
|
Har just köpt en Mr Dyno som testats bla av en Engelsk hojtidning med mycket bra resultat, dock är det väldigt många parametrar som måste läggas in för att få ett korekt resultat. Jag kommer i helgen mäta upp 201 och 402 m och köra dom många gånger för att se om det är just dom sträckorna den meter, sen ska jag låna lite olika bilar med känd effekt och prova för att se om det finns nån verklighetsförankring i vad den säger. |
|
|
Ska man bara jämföra sin egen bil efter olika förbättringar borde det funka ok. Så fort man börjar jämnföra med andra mätmetoder blir det klart lite bökigare. /Anders C |
|
|
tycker min g-tech fungerar bra faktist. man ska ju inte lita på den till 100% kul grej att ha iaf |
|
| jupp beställde en nu iallafall.. fint att ha att flasha med iallafall... som sagt ska ju mest ha den till att jämnföra med min egen bil före och efter modifikationer... | |
|
Länk En g-tech er ikke 100% nøyaktig i forhold til strippen, men den viser iallefall "like feil" hver gang! Den er et sammenlignings verktøy, ikke noe annet.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Är man ägare till en Laptop så kan man skaffa sig en gps som man kopplar inte till usb port kostar 7-800 kr. Finns program så man kan mäta tiden på körd sträcka, och då behöver man inte själv mäta upp sträckan utan det är bara att köra på. Noggranheten på en gps med full mott är väldigt hög. Plus att du kan ladda ner ett program med kartor så att du hittar rätt mellan bankörningarna. Microsoft autoroute funkar kanon. vad programet heter för att mäta tiden kommer jag inte ihåg... tyvärr får du inte upp hk men det finns säkert formler för att räkna ut det. /Johan |
|
|
Jag fyller på 3.0 csi:s inlägg med en länk: Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
köpte du en g-tech? lr en beggad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.