|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag kom hem så såg jag att jag hade fått brev från bilprovningen. Öppnar brevet och ser att det är inbetalningskort och tid bokad för besiktning i Juni. Jepp JUNI, Jag har tid då, men att skicka det redan nu och dessutom betala i förväg var något nytt för mig. Betalningen måste dock vara betalt i maj månad annars får jag int ebesiktiga bilen i juni:) Vad tycker ni om det här? Bra eller dålig? ------ Länk Länk | |
|
Fick ett liknande brev idag. Besiktning 17/5 kl 08:30, betalning senast 26/4. SPB ligger på vägen till jobbet dessutom, så det blir perfekt! Tycker nog att det verkar bra. Åtminstone så länge man får så bra tider som jag fick. Kl 14:30 hade ju inte varit någon höjdare. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jag har 5 månader dit, kommer säkerligen att glömma det:) ------ Länk Länk |
|
|
Jag tycker det är bra. Funkade fint också. Besiktade i november. Går ju att lägga in påminnelse på bilprovningens hemsida så att man får mail ett par dar innan det är dags. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Får man en förbokad tid som inte passar kan man bara boka en annan tid, bokningssystemet tar i möjlig mån hänsyn till när bilen besiktades vid föregående besiktningstillfälle och väljer en liknande tid. Även om man inte väljer den förbokade tiden går det bra att betala avgiften via inbetalningskortet och sedan boka om tiden... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Köerna ska åtminstånde ha blivit avsevärt mycket kortare med detta system så jag antar att det är bra. Bättre än att alla skall besiktiga i sista sekund. |
|
|
Tyckte att det var tok bra! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Tycker också att det är bra. Jag har nyligen besiktat enligt det nya systemet, och väntetiden var väldigt kort när man kom dit, och man behöver som sagt inte betala där heller (vilket inte hindrade att jag tog upp plånboken för att betala iallafall av gammal vana ;-)) | |
|
Jesperado// Jag har slutsiffra 4 på min bil och Juni verkar lite sen faktiskt, men det kanske ligger nåt i det du skriver att "bokningssystemet tar i möjlig mån hänsyn till när bilen besiktades vid föregående besiktningstillfälle". Sist glömde jag att besiktiga bilen och påminnelsen hade säkerligen skickats till förra ägaren eftersom det inte var länge jag hade ägt bilen. Jag fick inget påminnelse och tänkte inte på det heller, så bilen fick körförbud och när jag besiktigade bilen så var det månad juli om jag minns rätt. Är det efter det de har tagit hänsyn att jag fått tid så sent tro? Tack på förhand! ------ Länk Länk |
|
|
tycker det är bra att det skickas ut! många skall ju tvunget vänta tills sista sekunden, så kommer denna lapp i lådan och man kanske väljer den tid som står på lappen eller så bokar man om! tiden jag fick passade inte alls men det är smidigt att betala och sen boka om den så det passar, tummen upp! MVH Johan K |
|
|
Jag betalade när jag gjorde besiktiningen, inte före. Iofs fick jag en tid i efterhand som var två månader före den jag angivits, var det därför jag inte behövde betala i förskott eller? *BAWORAK* |
|
|
Grodan: Troligtvis ja. Besiktade du sent i perioden förra gången får du en ny tid sent i perioden i den mån det finns lediga tider... SvanteE: Du väljer själv om du vill betala i förskott eller vid besiktningstillfället, den enda gången du måste välja alternativet förskottsbetalning är när du väljer att acceptera den förbokade tiden... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.