|
|
|
|---|---|
|
Min 16:9 skärm lyser mycket mycket svagt när man har stängt av bilen. Detta fortsätter även efter att bilen har hamnat i sleep mode. Det är svårt att se att den lyser men om den har varit av i typ 20 min,så vid tändning av bilen märker man att skärmen blir mörkare först och sen kommer BMW loggan fram. Undrar om detta är normalt??? Kan någon kolla i ER bil??? Mistänker fel eftersom bilen drar: 80mA - Sleep mode med säkring 41 inkopplad (41-Navisäkring) 50mA - Sleep mode utan säkring 41 Vad är normal förbrukningen på bilen i Sleep mode??? | |
|
Vad har du för version på programvaran i navigatorn? Det låter som ett känt fel i MK4 som det finns en service aktion för. Om det är detta så ska din BMW verkstad uppgradera programvaran utan kostnad. /RS2 |
|
|
RS2: Jag har MK3 Navi i bilen. Det är en -02 och navi läsaren har jag fått bytt för ca 1,5 år sen eftersom den la av. Jag ska kolla vilken version på programet jag har. |
|
|
OK, då är det inte det felet som jag tänkte på med vissa äldre program versioner i Mk4. Vet du om navigatorn kodades om av verkstaden när den byttes i din bil? Viloläget ska vara mindre än 40 mA i E46 vad jag kommer ihåg. Kolla vilket version du har av programvaran. /RS2 |
|
|
Software Versionen är 3-1/50 (V19). Vet ej om verkstaden kodade om navigationen. |
|
|
Du kan ju alltid testa att uppgradera till den senaste versionen som är 3-1/63 (V 22 CD eller senare). V 24.1 CD är den senaste men innehåller ingen nyare version för MK3. Om navigatorn är omkodad så finns ditt chassinummer i service menyn (se länken nedan). Länk Det kan ju vara så att navigatorn inte går fullt i vila av någon anledning. Det problemet som varit på MK4 berodde på ett fel i navigatorns programvara. /RS2 |
|
|
I service menyn så finns dom sista siffrorna i chassinummer vilket innebär att den är kodad eller??? Vågar man uppgradera själv? Vilka ändringar finns det efter V19 som förbättrar navigationen? Jag har V24 filen men vet inte om den funkar och om man behöver nått annat för uppgraderingen typ CD Key eller annat? |
|
|
Om de sista siffrorna i chassinummer finns i service menyn så är navigatorn omkodad och då är det inte det som är fel. Det är ganska många buggar som är fixade i de senare versionerna och överlag så känns inmatning och allt annat snabbare. Om du aldrig gjort en uppgradering själv tidigare och känner dig osäker så åk förbi den verkstaden som bytte ut navigatorn och be dem göra uppgraderingen (det tar max 10 min). Eftersom du redan har split-screen versionen av programvaran (fr o m 3-1/40) så krävs ingen Key CD utan det är endast V24 CD som behövs. Läsaren i navigatorn är ganska känslig så man måste bränna V24 CDn på lägsta hastighet och använda en CD-R av bra kvalitet. Och sedan är det viktigt att följa alla instruktionerna och absolut inte slå av tändningen under uppgraderingen och veta vad man gör om det inte lyckas eller om CD fastnar i läsaren. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.