AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
518

Byte bakvagnsbussningar 525 touring

ephmc
Nån som bytt bussningar i bakvagn som vet om det är enkelt, kräver specialverktyg o s v.

Patric
PIST OFF
INGET DU kan göra själv.När ja skulle byta på min 525 så frågade jag runt lite,men svaret man fick var att lämna in till bmw.Så det blev BMW

20tum SPLITT
Vad kostade det?

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

ephmc
Jag har fått uppgift från BMW (förenade bil i Malmö). 1200.- för arbetet, bussningarna kostar runt 250 kr. styck hos mekonomen.

Patric
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
varfrö köpa dessa bussninga på mekonomen?? är det inte lika bra att köpa orginal om du lika ska in med den på en bmw värkstad?
och tror att orginldelra har bättre kvalla än mekonomen.
Och dessa bussningar sitter som gjutet måste ha en STOR avdragare och en stark mutter maskin för att göra det själv men det går om man vill

Joakim Eriksson
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Bytte på min 525a för två veckor sedan. Bilen blev som ny!! Nu när jag vet hur det går till, så är det inga större problem att byta själv (om man inte är novis på att meka). Det tar ca 1 timme/sida.
Om någon undrar hur det går till, maila så ska jag försöka ge en bra instruktion!!

Ta några bra bilder och skriv ett noggrannt mecktips och lägg upp här, så har flera nytta av det!
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Har försökt göra en instruktion. Är något oklart, maila och fråga!! bovin@telia.com

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.