AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.730

Vilken snygg M5!

Sida 1 av 2
Det här var den snyggaste M5 E34:an jag har skådat Länk Så här önskar jag att min skulle se ut. Det blir nog en ordentlig sänkning minst 40/20 och 19" till sommaren! Vad tycker ni?
Ja den var snygg, men jag tycker nog att denna är snyggare: Länk

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Fet = Ja
Snygg = Helt OK
Snyggast = Nej

Är en original dåre:) Kunde inte ens skaffa alternativa fälgar till vintern till M5'an, kör med original fälgarna.
Helt klart snygg! Är dock trött på fälgarna. Har setts för många ggr...

/Johan

Min bil: Länk

Den var snygg!!
Jag gillar verkligen E34 3,8 bäst av alla Mbilar.
Utstrålningen är klockren och helrätt!!
Fast de där fälgarna gillar jag inte alls..
M.V.H.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Snygg, bortsett från ratten samt navigatorn.
Håller med berg35, inget går upp mot en originalbil :)

Att denna: Länk dessutom är en äkta Winkelhock gör att det är FÖRBJUDET att modifiera den.

Men även om det vore en "vanlig" M5 så har han gått lite för långt. Fälgarna är snygga men för stora, sänkningen för låg och den där ratten...bläääh.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Vad menar du med Winkelhock?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Kan hålla med om att han hade tagit ut svängarna lite väl...
Min dröm-M5 3.8 ser ut någonting såhär:
Länk
Så snygg!

Mvh,
/Wille
Kalle: Lugna ner dig några tusen varv. Winkelhocken är fortfarande fullt återställningsbar utan "men"

___
Mvh
Patrik N.
berg35:
Specialmodell av e34 M5:
Länk

Mvh,
/Wille
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har varit i kontakt med han som har den Winkelhocken. Skulle gjort om den till original igen, om jag hade haft den i min ägo.

//Schnitzer

En M5 Winkelhock är en special version av M5 3,6 men mindre utrustning för att spara vikt samt Recaro sportstolar, andra fälgar och unik lackering. Uppkallad av racerföraren Joachim Winkelhock. Det byggdes bara 51 st. Så på det sättet är det lite synd att modifiera en sådan bil. Men den var väldigt fet och min M5 är lackerad i samma färger. Tycker att en E34 behöver en rejäl sänkning.

En orginal M5 3,6 med M-system 1 fälgar och oranga blinkers är ovanligt och det är verkligen kul att det finns fina orginal ex kvar men jag tycker att fälgarna är lite mer unika än snygga precis som fälgarna på M1:an. Att ha 8" fälgar bak också ger sämre grepp (märkbart) och det ser lite tunnt ut som om något fattas i hjulhuset. Sedan har jag alltid hatat oranga blinkers på alla bilar, orange är fult! Passar bättre på en saftblandare på en grävskopa en på en bil. Dock gillar jag inte den svarta grillen, TV skärmen och sportratten på bilen i länken men annars var den så fet!
Här kan ni läsa mer om M5 Winkelhock och övriga special modeller av M5 E34, Cecotto och 20 Jahre Motorsport Länk
Avusblå -95'a som "Gemini's" Länk är Bingo.

I Shadowline utförande så blir den dubbelbingo.

/Lazze
Länk
Här är rätt länk till Gemini's M5 Länk

Sorry

/Lazze
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Fälgarna är en tum för stora och bilen är lite för låg i mitt tycke men annars såg det ju OK ut, fast jag föredrar originalskick.

Info Winkelhock mm på svenska: Länk

-M5 E34 Limousine register Länk
Lazze: har personligen lite svårt för Avusblått, Geminis bil är fin men den borde som sagt varit shadowline och utan de förskräckliga stänklapparna!

HD91: nu lägtar man till vårens/sommarens M5 träffar!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M femman: japp det gör man! Jag hoppas vi syns den 16 april i Värmland. Sprid gärna ut det budskapet till andra M5-ägare, jag eller Gemini_ lägger ut en separat tråd när exakt plats och sådant är spikat.

-M5 E34 Limousine register Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Det vore kul att se din bil!

//Schnitzer

Gemini__
Kul att bilen faller er i smaken.

Hoppas verkligen på stor uppslutning till våren/sommarens M5-träffar. Väl mött!

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.