|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 -01 som gått ca 7500mil. Märkte idag när jag startade den att tomgången fastnade på 1500 varv. När jag körde vidare så återgick den till det normala. Trodde att det berodde på att den var kall. Men nu hände det igen och då var den varm, hade bara ståt stilla i en halvtimma. Skulle köra och parkera den och väl framme innan jag slog av motorn så fastnade den igen. Denna gång väntade jag i ca 20-25 sek men det gick inte ner förrän jag gasade till lite. Oljenivålampan lös till innan idag, kan det ha ngt med detta att göra (har svårt att tro det dock...?) Kollade och hade en bit under min-strecket, borde inte lampan säga till tidigare? Misstänker att BMW hällt i för lite olja då jag servade den för inte så länge sedan och sen dess har jag haft ett knackande resonans ljud underifrån när den är kall som ingen (inkl bmw-mekaniker) lyckats förklara. Ska bli spännande att fylla på olja och höra ifall det försvinner... | |
|
Angående det där med lite oljepåfyllning på bmw verkstadens sida e du inte helt ensam! Dem e jäkligt snåla med olja o diverse vätskor när dem servar bilen, men dem e duktiga på att ta betalt..... BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.