|
|
|
|---|---|
Tux Thunderbird |
Hej, Bytte idag höger helljus. Framför locket (inre lyktan alltså) hängde två sladdar, den ena gick till kylaren (kylvattensensorn antar jag) och den andra hängde rakt ner, sladden var kanske 4 dm lång och slutade i vad som såg ut som en sensor av något slag, en metallplatta ca 3 cm i diameter. Den skramlade lite när jag förde den åt sidan så jag drog upp den och kollade på den. Ska den verkligen hänga löst sådär ? Och vad är det för något ? Tacksam för svar /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Skulle kanske kunna vara tempsensorn till yttertemp.mätaren? Mn den ska ju inte hänga lös. |
|
|
Låter som tempsensorn, fast beror vad du menar som höger helljus. Om du utgår från att du står framifrån coh tittar på ditt fina bmw-emblem på huven så är det tempmätaren till höger. Och nej den skall absolut inte hänga lös. (Tempsensorn ser ut som en antenn). Det finns ett plastfäste. Min tempmätare ramlade oxå ner, men jag märkte det för sent. Den hade redan slagits sönder, så det blev till att handla ny för 250:- tror jag det var. Om plastfästet är sönder funkar juh alltid silvertejp :-) |
|
Tux Thunderbird |
Hej, jag menar till höger i färdriktningen, vänster om man står framför bilen och tittar på den. Som jag förstått det sitter yttertemp mätaren i vänster luftkanal, till vänster i färdriktningen dvs. Och den är ju inte antennformad. Tog några bilder i morse och slängde upp ett snabbhack på webben, någon som känner igen prylen ifråga ? Länk. Jag blir snart vansinnig om jag inte får veta :) /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Ser ut som en termoswitch, innehåller en bricka som snäpper mellan två lägen beronde på temp. Har ju med temp. att göra iaf. |
|
|
Kontaktdonet på den ser BMW original ut tycker jag. Du har inte en bensinvärmare eller så som denna skulle kunna höra till? |
|
Tux Thunderbird |
Tack för svaren så långt. Ingen bensinvärmare vad jag vet (ingen i utrustningslistan iaf, fast kan ju vara eftermonterad). Jo det står BMW på kontaktdonet, de nummer som finns är 8 357 632 och 1 378 400 och inget av dem kan jag hitta i ETK. /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Det kan vara sensorn för AUC. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det verkar inte var AUC-sensorn, då den ser ut så här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kanske till värme i speglar och annat? Delade meningar iofs: Länk |
|
| Det var snyggt med sprängskissen. Kan någon peka ut var yttertempgivaren SKA sitta på en 316i (96a). | |
Tux Thunderbird |
Tack för alla svar. Det verkar vara sensorn till spolarmunstyckena etc. Varför beställer man en ny bil med uppvärmda spolarmunstycken, men inte ytterbackspeglar ? Jaja, får köpa ny glas helt enkelt. /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.