|
|
|
|---|---|
|
jag har en 728i 84 finns det inget chip eller sport avgas att köpa till den?? har letat på nätet men hittar nada. någon som vet hur man kan få fart på den här gammla kärran så hör av er ee23 | |
|
tror inte det går att chipa en sån bil du får nog ha mer mekaniskt trim bmw 24v |
|
|
Tyvärr finns det nog mycket dåligt med chip till E23 728:an, även om de senare årsmodellerna är Motoronic bilar så är det nog aldrig någon som brytt sig om att ta fram ett "chip" eller koda om styrboxen för denan bil. Alternativet är ett sk. Unichip som ex TS Motor (Länk kan hjälpa dig med. Det är inget egentligt chip, utan en optimering av bilens styrprogramvara på rullande landsväg. Vad gäller avgasystem så ska du satsa på ett måttligt grövre system, för frit blir inge bra. Men som bmw525 säger, det är nog mekaniskt trim i form av vassare kam, lite sänk komp, kanske ett avgasystem från ex. E23 735 och ett fräscht luftfilter (friflödes) du ska satsa på. Är bilen din i fint skick annars då? hur är det med rost och sånt? Jag håller på mycket med E23 och tycker alltid det är kul att få höra om fina bilar... Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
tack för svaren. Passar avgs ifrån 735 på min bil? bilen jag har är inte i något speciellt skick, men då jag lagat den mest hela tiden så är det inte lönt att sälja den. ee23 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.