|
|
|
|---|---|
|
Hur många mil ska gå innan man normalt borde gjort en inspektion II? Jag är nyfiken för jag har en -99 och mätarn visar 10k mil nu och jag vet inte när serviceindikatorn kommer visa att det är dags för ny service. /Jonas | |
|
Din serviceindikator berättar vad nästkommande service är för sort samt hur många km det är tills de är dags. Normalt utföres en Insp 2 runt 10 000 mil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
hur många gröna lampor lyser?? farsan har snittat 250mil per lampa då inte röd inräknad vid normal körning *min far kör som en snigel* BMW Williams F1 Team. |
|
|
wdac > Om ni brukar köra när den röda lampan är tänd (dvs. överskridit serviceintervallerna) så kommer SI-systemet (gäller inte det nya som endast tar hänsyn till antal liter bensin) ihåg detta och förkortar nästkommande serviceintervall. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
E46 använder inte det gamla lampsystemet utan använder digital nerräkning i Km tills de är dags för service. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
För att förtydliga det wendtan säger, när du sätter på tändningen står ett miltal i displayen, så många kilometer är det kvar till service, står det ett - framför, har du gått över tiden, det antal kilometer. BMW CS #5206 |
|
| Tack för svaren. Jag har nog alltid missat den information när man vrider om nyckeln. För det första man alltid får göra är att kasta sig mot volymknappen på stereon - som just skrämde slag på en =) | |
|
de ä en av de första sakerna jag märkte då jag inhandla min första e46 iaf. Hur släcker man om aservar själv då??? de ä de som ä kruxet!! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.