AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.170

Inspektion II - när görs den normalt på e46?

Visa användare
41
Nemo
323i E46 -99
M-sport
Hur många mil ska gå innan man normalt borde gjort en inspektion II?
Jag är nyfiken för jag har en -99 och mätarn visar 10k mil nu och jag vet inte när serviceindikatorn kommer visa att det är dags för ny service.

/Jonas
Din serviceindikator berättar vad nästkommande service är för sort samt hur många km det är tills de är dags.

Normalt utföres en Insp 2 runt 10 000 mil.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
hur många gröna lampor lyser?? farsan har snittat 250mil per lampa då inte röd inräknad vid normal körning *min far kör som en snigel*

BMW Williams F1 Team.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
wdac > Om ni brukar köra när den röda lampan är tänd (dvs. överskridit serviceintervallerna) så kommer SI-systemet (gäller inte det nya som endast tar hänsyn till antal liter bensin) ihåg detta och förkortar nästkommande serviceintervall.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
E46 använder inte det gamla lampsystemet utan använder digital nerräkning i Km tills de är dags för service.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
För att förtydliga det wendtan säger, när du sätter på tändningen står ett miltal i displayen, så många kilometer är det kvar till service, står det ett - framför, har du gått över tiden, det antal kilometer.

BMW CS #5206
Visa användare
41
Nemo
323i E46 -99
M-sport
Tack för svaren. Jag har nog alltid missat den information när man vrider om nyckeln. För det första man alltid får göra är att kasta sig mot volymknappen på stereon - som just skrämde slag på en =)
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
de ä en av de första sakerna jag märkte då jag inhandla min första e46 iaf.
Hur släcker man om aservar själv då??? de ä de som ä kruxet!!

Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.