|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej hej! jag undrar om de är lönt att lämna in bilen på en mr,cap behandling nu i denna årstid eller är de bättre å vänta till typ i mars. tacksam för tips å förslag hur ni tycker å tänker. Mvh |
|
Jag skulle inte lämna till Mr Cap öht. Dock finns andra aktörer som jag personligen skulle lämna bilen till. Att enbart vaxa den här årstiden tycker jag däremot inte. En lackbehandling kan du iof göra oavsett årstid, tänk bara på att många lackbehandlingar kräver att du inte tvättar bilen på ett tag efter behandlingen. |
|
bmw,m3 |
Ok inte mr cap då? Finns en firma här vart jag bor som håller på med vaxning m,m vad ska en vaxning med lackfösegling kosta på ett ungefär till en bmw e36 + hur länge håller en sådan behandling? Mvh |
|
Anders S. > Är det av någon speciell anledning man skall undvika Herr Keps för lackskydd? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Utan att ha "full dokumentation" om vilka firmor som är bäst så har jag många vänner som blivit besvikna på deras lackskydd. En hel del besvikna även på detta forum vad jag läst. Att dom tillhör dom dyraste är inte heller kul... Men alla gör ju som dom vill. :) |
|
|
Utan att ha koll på allt kan jag säga såhär. Det beror mycket på vilken rekondare som lägger på skyddet. Underarbetet är det viktigaste för att det skall bli snyggt. Sen det bästa skyddet gör att det varar länge. Jag har provat 4-5 olika lackskydd genom åren inkl gjort det själv( drev egen rekond på slutet av åttiotalet och ägnar mig nu åt andra saker). Sen finns andra falangen här på forumet som uppskattar och helst vill göra jobbet själv, då är det ju givet att man gör så:) Vill du inte göra jobbet själv, hitta då ett proffs. Beroende på hur länge du skall behålla bilen samt vad den är värd i dina ögon gör då. 1. Polering och vanlig vaxning( brukar kallas ettårslackskydd ibland). Kostnad 1500-2500kr beroende på bilens skick, plats och firma. Generellt brukar man ibland kunna få bättre service och kort väntetidt då det är som nu dåligt väder och mindre och göra för rekondfirmorna. Det gäller nog inte de mest poppis firmorna:) 2. Polering och lackskydd( som skall återappliceras efter 12-18 månader för en midre kostnad). Kostnad 2500-5000kr beroende på bilens skick, plats och firma. Kollar du under reportage finns en seriös beskrivning av en av de dyrare alternativen. Jag personligen gillar ditec och har hittat ett par ställen som jag tycker är petiga och noga och behandlar bilen som jag önskar. Dvs fixar smågrejorna så man som petig kund blir glad att betala. Lycka till och hoppas du hittar något som passar dig. Mitt tips är lämna in så har du en eller två dagars fritid och ett resultat som är svårt att slå själv. Asken |
|
bmw,m3 |
Hej! Men är de någon mening att göra den nå = vaxning + lackskydd nu i vintertiden eller ska man vänta 2-3månader spellar de någon roll för resultatet ja menar nu är de ju saltat lite här å där + slask m,m tacksam för svar Mvh |
|
Vax/ lackskydd skyddar lacken mot skräp, salt rost mm mm så det är ju alltid bra att ha på. Sen för ögat så ser det kanske roligare ut om bilen är polerad när det är torrt ute? Annars är det ju bara att göra behandlingen asap det är ju lättare att tvätta sen+ att bilen är skyddad. Mina 5 öre lcyak till Asken |
|
bmw,m3 |
Hej igen! om jag lämnar in bilen nu i dagarna för en vaxning + lackskyddsbehandling sliter de inte när skyddet på bilen snabbare nu på vintern än om jag väntar tills våren + hur länge kan man räkna med att en behandling ska räcka om man gör den nu inom kort? Mvh |
bustorp |
Saltet + avfettningen som du kanske måste lägga på sliter en del på ytbehandlingen oavsett vad för skydd du har. Lackskyddar du nu så försök undvika att skiten "bränner fast". Tvätta ofta med milda medel så klarar det sig ganska bra över vintern. Troligtvis får du göra en avfettning till våren men det får man ta. Power is nothing without control! |
bmw,m3 |
Hej ! finns en som håller på med vaxning mm här vart jag bor dom har = Brightguardbehandlade på dom bilarna dom gör i ordning är de någon som testat de? |
bmw,m3 |
Hej! en vaxning med lackskydd till min bil kostar 3700kr här vart jag bor, en vanlig vaxning m,m utan lackskydd kostar 2500kr på samma firma hur länge håller respektive skydd i sig? Mvh |
|
Jag har lagt Brightguard på flera bilar och det är ett hyfsat lackskydd. Ger en djup bra glans och hyfsad hållbarhet. Toughguard från samma leverantör är dock tåligare. Hur länge det håller beror mycket på hur du sköter bilen. Jag har haft Brightguard på egna bilar några år och jag lägger det en gång per år på min förstabil. Den sköter jag främst med regelbunden högtryck + mild avfettning (minimalt med kallavfettning + svampning). Då håller sig skyddet hyfsat bra ett år. Det finns mängder av trådar om lackskydd här och på Stacken. Ditec är ganska populärt, men oftast ganska dyrt. Brightguard kan du köpa själv (Autoexperten tex) och lägga själv - se råden på GDS-sidorna eller på Stacken: Länk |
|
|
Hallo!! HAr jobbat på Mr Cap i två år.........så jag har lite insyn i hur de funkar......kan säga så här......jag lämnar min bil till dem och pröjsar gärna ett par tusingar och får DET BÄSTA!!!! Visst finns det mindre aktörer som är okej men Mr Cap e störst och bäst.......jag har kompisar som har jobbat på andra bolag tex DITEC och det var inte lika bra som mr cap, men handen på hjärtat så var de faktiskt helt okej, mitt andrahandsval är nog dem!! Mr Cap har patent på alla deras grejer och det säger en hel del!! JAg rekomenderar däremot en tune up iställer för lackkonserveringen som ändå går bort efter en tio tvättar ungefär!! OCh det lönar sig, har alltid fått en bra slant mer för bilen p.g.a skicket lacken varit i ch även polerat upp kompisars bilar efter att de fått den värderad till ett byte och fått ett till två tusen mer för bilen efteråt!! sen är det ju lättare att ha en bil som stöter bort skit i lacken och lättare att vårda överhuvudtaget!! |
|
| Hej ville bara tipsa om Jewelultra Diamondbrite helt suveränt.Kolla gärna www.ketson.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.