|
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Dessa saker skall jag installera i bilen: MDS ZR12 bas 3200 watt Eyebrid 1200 slutsteg 2400 watt Dvd/CD spelare 2st 7" skärmar Och sedan tidigare har jag detta installerat: Fanatic framsystem, Fanatic 6x9:or och ett litet 4kanalssteg. Behöver jag nu ett extra batteri eller kondensator eller ? |
|
Kondensator kan vara till hjälp för slutsteg med klena nätdelar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
svavelvinter |
Känns som att ett så dyrt slutsteg inte har klena nätdelar? Ingen som vet vad jag behöver? Mvh Stefan |
|
Om högt pris/många watt=hög kvalité så vore allt mycket enklare...) Att försörja en anläggning som kanske kräver drygt 5kW eller runt 400A ställer lite krav, främst i form av en generator som ger detta plus lite till för bilens drift. Oavsett hur många batterier så urladdas de ju om inte generatorn ger mera än du förbrukar, en kondensator tillför ingen effekt heller. I realiteten tror jag inte du tar ut så mycket effekt men redan hälften ställer ju till rejäla problem. FP |
|
svavelvinter |
Okej, vilket innebär? :D |
|
Det var tänkt som ett svar på frågan, lite försynt.. FP |
|
Robsarve |
Ditt Eyebird-steg har tyvär inte i närheten av 1 kW, än mindre 2400... Så du klarar dig nog med standardgenerator och möjligen en kondensator om det börjar blinka lite. Men det första man behöver när man sätter i ett större system är ett batteri som tål djupurladdningar bättre än ett standardbatteri. Om du verkligen hade haft en anläggning som lämnade 2400 W RMS så hade jag rekommenderat minst ett extrabatteri och en större generator om orginalet var mindre än 90 A tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.