|
|
|
|---|---|
| Vid besiktningen sist gång fick jag blankt papper men fråga honom om det var något man kanske skulle byta, han tyckte att det var lite glapp i den vänstra inrestyrleden, men att det var inte alls farligt & att han ej skulle skriva det på Bra att veta. Nu är min fråga följande, byter man intrestyrleden på båda sidorna eller räcker det med den vänstra sidan enbart? Bör man byta nåt mer kanske när man ändå e där å pillar? Och visst måste man göra en hjulinställning? ´Tackar för svar | |
|
räcker att byta den som var glapp.. å jepp hjulinställning rekommenderas. men annars mät så att den nya inre styrleden skruvas in lika långt som innan. Min pärla :-) Länk |
|
|
Kan vara smart att byta flera styrleder samtidigt, iallafall om man vill vara ekonomisk på längre sikt o planerar att behålla bilen en tid...... Efter varje byte av styrled eller annan framvagnsdetalj så krävs en justering av framförallt toe-in, annars slits däcken onödigt! Med tanke på att en hjulinställning kostar allt mellan 400-1000 kr! Kolla framför allt dom yttre som tar upp större påkänning o mer rörelse, så brukar dom ta slut fortare än dom inre. Kanske rent av lika bra o byta hela stagen på båda sidorna, om nån fler styrled är dålig, troligen mest ekonomisk på sikt! ///Magnus |
|
|
Jag hittade ett litet glapp i en inre led på min bil i våras och jag resonerade som E21-racing och bytte kompletta stag på båda sidor. Det var inte så farligt dyrt på BMW. Den inre var dyrast och då var det ju lika bra att byta den yttre också, slippa triskas med fastrostade stag. Och att byta på andra sidan tyckte jag var vettigt då det ändå förmodligen skulle börja glappa där också ganska snart. |
|
| Vid närmare eftertanke så var det nog så att det inte gick att köpa lös inre led på BMW. Det gick på Mekonomen men de kostade nästan lika mycket som kompletta stag på BMW! | |
| Tackar för alla tips gubbar men nu är det äntligen fixat, gjorde en hjulinställing sen efter det.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.