|
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som har varit och kollat på bilen eller känner till något om den? Vad anser ni om priset på den? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
|
Priset är rätt.kolla så rätt kam sitter i den (kambyte). det är ju inte sportstolarna i den . Ser ju välvårdad ut |
|
| Heckrollon verkar vara trasig... | |
| Heckrollon vad är det ? den ser fin ut förutum Heckrollon vad nu det är | |
|
Verkar vara en kanonbil till rätt pris, är motorn seriöst renoverad är bilen enligt min åsikt ett kap. Även om heckrollon (solskyddsgardinen innanför bakrutan) som du förmodligen ändå aldrig kommer att använda inte skulle funka ;) Jag tror dessutom säkert att du kan pruta 5-10000 på bilen. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| Det ser ut som att heckrollon ligger "utdragen" över hatthyllan, eller så är det en märklig hatthylla... | |
|
Köpläge enligt bild och beskrivning. Kolla dock (som andra inlägget också påpekar) att utbytta delar i toppen verkligen är Alpina original. Priset rätt? Detta är ett pris som Alpina B10 e34 verkar ligga just nu. Hade den inte haft ett så fint skick och alla papper i ordning så skulle jag ha prutat lite. Om alla papper stämmer och det är en seriös renovering med rätt delar så är priset lite i underkant = grattis. |
|
|
PS Kolla också växellådan - stressa den på främst trean med snabba växlingar och kanske lite slarv med koppling. Hugg eller skorr innebär slitna synkringar.... Jag skulle dessutom låta någon med motoröra lyssna på ramlager/vevlager. Dessa får absolut inte vara glapp. Det kan bli mycket dyrt. Observera att detta inte är typiskt problem för m30, men väl värt att kontrollera. Annars verkar detta vara ett kap. 26000 mil i en delvis renoverad m30 är inga problem om den har hanterats på rätt sätt. |
|
| Tycker att den verkar dyr, det var ju en här på forumet som hade problem att få sin B10 3,5 såld för 40.000:- i höstas. Förstår inte varför de ska vara så mycket dyrare än en M5 3,6. Det är iofs en bil byggd i en liten serie men skilnaden mot en vanlig 535 är ganska liten i alla fall i drivlinan. Ok om det var en biturbo men en vanlig B10. Testade en tysk B10 3,5när jag letade efter min första M5 och blev inte imponerad då den prestada mässigt kändes som min M535 E28. | |
|
M femman Den Alpinan var SKIT, tro mig! En polare till mig var det som bytte den (RGSxxx) jämt mot AlpinaB10:s (Micke) 535:a. |
|
| Vad var det som var skit? | |
|
Vadå? Det är väl inget fel på min bil nu, visst, en hel lack står ju på programet, en ny slutburk och kupefläkten måste bytas? Men vilken bil i den prisklassen har inte lite fel och brister? MVH Micke |
|
|
zputnic No offense, men det är en hel att göra... Skada på taket, trashad front, rutten tomgångsmotor (bytt nu?), dörrsida bak "krympt", förarsätet var väl inte i så god kond. (?), fetbucklad på nån balkgrej under, vänster främre hörn har varit mycket intryckt. + ny lack, förstås! Meeen, om man vill ha en busbil som kostar multum i förs. och bränsle i ratio mot bilens värde så var det säkert ett klipp! Vad första ägaren påstod att fronten berodde på var en kanin... Sen hade Micke tydligen kollat det där, och det var en avåkning på ett gjärde (stavas?) och ett rådjur. Glömde jag nämna vad som var till reservhjul? Alpina 17" FULLSTÄNDIGT "kantstött" som var skodd med ett halvt däck (läs: "cords fullt synliga"). Inte varje dag man börnar, tappar kontrollen och sladdar in i en trottoar..? |
|
|
Sen är det säkert en massa rost, för höger hjulhus vid genomföringarna har fått sig ny plåt. Sen att man kommer på att lacka en bil så där... Det är nog bara Nordics(??) svartgråa SAAB som ser mer skitig ut direkt efter att man tvättat den. |
|
|
Ja det där skicket kommer ju från när den levde i Vollerim. Det är nog lite skillnad på den nu ett år efter försäljningen. Nog pratat om det. MVH Micke |
|
|
Bodde Finn i Vuollerim? Han hämtade då Robert på Arlanda, så båda åkte 100 mil i onödan..? Länk Näe... Sen så är en krockad bil krockad och förblir krockad! |
|
|
B10 3.5 är en otroligt trevlig bekantskap avseende körbarhet och vardagsprestanda. M5 3.6 kommer inte i närheten när det gäller vardagskörning, man får piska den stackars M5:an som en liten åsna om man ska få ut lika mycket av den. Alpinas 3.5:a är en riktigt trevlig motor, som dessutom drar mindre soppa än BMW's vanliga 3,5:a vid sansad körning. En kanonbil i alla avseenden, jag var en idiot som sålde min, men man kan ju inte ha hur många bilar som helst och jag ville inte köra den på vintern. |
|
|
quixotic2, Din fd Bi-Turbo är den trevligaste bilen jag någonsin har kört och då kan man räkna in ett par 500tkr bilar. Kolla din mail förresten! Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Tjena Ola! Jajemen, jag kollade mailen nu och har fått ditt brev. Det vore ett förbaskat intressant projekt, men det skulle smärta mig att göra det (särskilt eftersom jag fortfarande är sugen på att köpa tillbaka bilen en dag, som vi tidigare pratat om). Men, man ska aldrig säga aldrig, jag kommer att ta med det som en möjlighet när beslut ska tas. Bilen jag tänkte på med inlägget ovan var dock inte BiTurbon, utan den vanliga B10 3.5 jag ägde ett tag efteråt. Fick möjlighet att köpa en väldigt prisvärd bil, som jag körde ett tag, och därefter sålde vidare till min bror. BiTurbon är liksom i en annan liga... det kanske låter dumt, men jag jämför inte den med M5 E34. För mig är BiTurbon en superbil, M5 E34 är en mycket, mycket, fin bil, men inte riktigt i klass med BiTurbon. Så är det bara... då är jämförelsen mellan M5 E34 och B10 3.5 mer rättvis tycker jag. Jag ska höra av mig till dig någon gång framöver här, om inte annat för att diskutera lite mer kring bilen. Både jag och bror min är sugna på att äga den igen... få se om vi komemr till skott och lägger ett bud, det är så mycket som lockar. Ha det så bra tills vi hörs! |
|
|
Om jag skulle köpa en till bil som mer allround så skulle en sen B10 3.5 vara ett ganska givet alternativ faktiskt. Otroligt härlig bil, quixotic2, Ja det vore trevligt att höras någondag. Jag kanske åker förbi Örebro, har några bilprospekt där neröver som intresserar mig lite, riktiga slit och släng bilar. Drog förövrigt ett till mail till dig. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Håller med om att Biturbon är i en klass för sig själv men rent prestanda mässigt så skiljer det bara 1- 1,5 sek mellan en M5 3,8 och en Biturbo mellan 0-200km/h. Mellan M5 3,6 och B10 3,5 skiljer det över 7 sek till M5:ans fördel 0-200km/h. Visst måste man varva en M5 men det är ju det som är kul! Men att B10 är en skönare vardags bil om man kör mycket stads körning håller jag med om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.