|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
för 3:e gången i rad får min polare nedslag på bes för rostiga bromsrör, mycket märkligt då de är av koppar... Och så blir d tjuriga när man påpekar att de har fel på bes :P |
|
Rören är inte av ren koppar utan en dålig ligering. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
-BeeMWe- |
Ja d är då inte rostiga iaf :) |
|
Det finns inte så många sätt att benämna materialskador i besiktningsprogrammet, därför blir det oftast "rostskadade" oavsett material. Det finns även benämningen "korrosionsangrepp", men den används normalt i samband med en "bra att veta"-anmärkning då ett angrepp inte är lika allvarligt som en skada och därmed inte ska föranleda ett underkännande... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
rsarits |
Bromsrören på åtminstone E34 -88 som jag bytte på är inte alls av koppar, de rostar. Däremot så kostade ALLA rör till hela bilen (längsgående, tvärgående, osv.) inte mer än 450:- på BMW, så det är inte så dyrt att byta. |
-BeeMWe- |
Nej det gällde supersportbilen "Jetta" i detta fall. |
|
Jetta ÄR en tysksupersport bil!! Hur många andra 75hk tvådörrrars sedaner av årsmodell -81 gör 175km/h på plan mark?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Nu ska vi inte göra narr av Jetta. En blank röd Jetta tjänstgör nämligen som vinterbil åt mig... 90hk, elektonisk förgasare - kan man behöva något mer i en bil? ;-) | |
|
nah Jetta/Golf I skall det vara!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
-BeeMWe- |
Gasar-Magnus: Hur fan har du fått upp den i de hastigheterna? MIn polares toppar 140 tror jag, och den har 75 kusar om jag inte minns fel. Jävla bajsbil. |
|
Grymt bra fin -81a ägd av en man född -19, tectylad åligen, alltid VAG servad, 11000mil inköpt av mig för..5500:- -1998 av en bilskojare som trodde kammen var kass när det bara var nya fräsch tändkabar som gjorde susen... Höjdar bil!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.