|
|
|
|---|---|
| Hur mycket skatt kan staten lägga på oss innan vi säger ifrån? Fick idag de extra inbetalningarna på vägtrafikskatten och bensinskatten höjdes vid nyår. Vart är detta samhället på väg? Ska staten ta alla våra pengar och så får vi söka bidrag hos staten när vi vill ha pengar till nåt? Är det nån som räknat på hur mycket man får över på en intjänad hundralapp om man ex köper mat ,betalar el samt tankar bilen? Hur många % går i skatt. | |
|
Jag hörde nånstans, nångång, för något eller några år sen. Att det totala skattetrycket, (alltså hur mycket du arbetsgivare betalar i snitt i skatt på de varor och tjänster du får för varje inarbetad timme), är ca 70%. Men jag tror inte det räcker... Det är bara det faktum att jag jobbar i en branch där det är ont om svartjobb, som hindrar mig från att jobba svart. -Varför? för att jag inte tycker att jag får ett dugg valuta för det jag betalar in. |
|
|
Skattefridagen är den dag då normalinkomsttagaren har tjänat ihop tillräckligt med pengar för att kunna betala årets alla skatter. År 2004 inföll skattefridagen den 9 augusti. Du jobbar med andra ord från 1 januari till 9 augusti för staten. Resten av året tjänar du pengar. I detta räknas arbetsgivaravgifter, inkomstskatter och indirekta skatter såsom skatter på varor och tjänster mm du handlar. Detta är dessutom räknat på en person som tjänar 235 800:-/år, vilket innebär att denna person inte ens betalar statlig skatt! Skandal! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
usch. att det har blivit så illa:..( Alpina Power! |
|
| Frågan är vad kan vi göra för att motverka ytterligare skattehöjningar? Att rösta på ett annat parti än de sittande är ju självklart men av erfarenhet så vet man att staten sällan sänker nån skatt. Hur var det med den "tillfälliga" momshöjningen från 23,46% till 25% ? Är den fortfarande "tillfällig" ? | |
|
låter som om det var före min tid..:) vet bara om 25%. men eftersom man själv inte är tillfällig så lär det nog inte bli 23.46% igen:( Alpina Power! |
|
|
Enda raka är väl att flytta till någon utskälld pengatvättarstat som inte låter andra stater få någon som hellst insyn alls. De enda jag känner till på rak arm är Schweiz & Vatikanen... Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.