AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
519

E36: Vatten på golvmattor efter tvätt

er
375
erc
218i Active Tourer -16
Passade på att utnyttja den torra och fina dagen med att ge bilen en välbehövlig snabbtvätt. Första gången i min ägo. Efter att ha kört ut bilen ur tvätten ser jag en ordentlig pöl på förarplatsens golv, tack och lov har gummimattan tagit hand om det mesta. Här såg jag också att det verkligen rann ur varmluftsutblåset för fötterna?! Något mindre pöl fanns även på passagerarsidan fram, samt en ännu mindre höger bak. Nu är ju sjävklart frågorna: Hur åtgärdar man detta tro? Någon annan som upplevt samma problem? Nu får den stå med kupévärmare för att torka upp ordentligt - vill ju inte behöva skrapa is från insidan av rutorna... Bilen är en E36, 316i 1993, tillv dec 1992, utan A/C.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
En jobbarkompis körde sin 325 E36 i automattvätt, han fick också massor av vatten på golvet vid passageraren. Han fick inte igång bilen efter det. Det visade sig att det runnit in vatten i databoxen.
Det löste faktiskt f-bolaget åt honom. Antar att det hela, gäller även dig, berodde på att avrinningskanalerna som finns var igentäppta av smuts.

/Johan
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Avrinningskanalerna? Får se om jag kan lokalisera dem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.