AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.589

Tona rutor på silverfärgad bil?

ro
16
robin.n
323 Ci -00
Hejsan

Har en silver e46 323 Coupe som jag funderar att tona rutor på, runt om då. Vet att de inte är lagligt, smidigt med mera, men ändå sugen.

Min fundering är då, är de snyggt att tona en silverfärgad bil? Att de är snyggt på en svart har man ju sett, men har inte sett de på en silver. Någon som har åsikter, erfarenheter eller t o m bilder?

Har letat lite på forumet men inte lyckats hitta bilder eller liknande tråd.

Nån som kan hjälpa?

MVH Robin
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Är ju en smaksak det där. Personligen tycker jag att det är grymt snyggt med en röktoning på en silverfärgad bil och då helst coupé naturligtvis.

Funderar själv på att lämna in bilen till våren för montering av solfilm. Röktonat runt (5 rutor) om då alltså, har fått ett bra pris på detta, 2500kr. Hade det på min fd. 325:a och jag saknar det väldigt mycket. Speciellt på sommaren då det va otroligt bra mot solens strålar. Dock mindre bra när polisen tog mig och gav mig efterbesiktning, då va det bara av med filmen som gällde.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
ro
16
robin.n
323 Ci -00
Ingen som har några bilder på en silverfärgad (helst e46 coupé) bil med tonade rutor? Jag har försökt hitta men inte lyckats. Tänkte om någon snäll bmwkompis kunde hjälpa? =)

2.500kr var ett bra pris måste jag säga, har kontakt med en firma via jobbet som kunde fixa för runt 3.000kr.

MVH Robin
Gå in på sol-film.com, där finns det en del bilder på tonade silverbilar. Kolsvart är nog inte att rekommendera på en silverbil.
Där passar det bättre med lite röktonat.

Baltimore
Klart att du ska tona rutorna. Ta en ljus film, riktigt snyggt.

MVH / Jacob
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
ro
16
robin.n
323 Ci -00
Tack för länkar och åsikter!

Blir förmodligen en ljus toning runt om. Behövde bara lite påtryckningar ;) Såg kompisens Volvo S60, iofs svart, i helgen. Han har en ljus toning runt om. Riktigt läckert!

Mvh Robin
Robin: Var god! Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan vilken läcker kärra du länkade till....
Den var den snyggaste e46 couoe jag sett riktigt fin...

Vill ha

- Livet är som en berg o dalbana
Daniel: Ja de är ok. Denna är dock klart snyggare enligt mig: Länk

Min 330 har alla förutsättningar för att se ut sådär till våren :)

Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
jjaa den svarta e snyggare min kommer förhoppning vis se så ut oxå

Länk
Länk
ro
16
robin.n
323 Ci -00
Ooh, underbara bilder! Blir inte mkt att fundera på efter att ha sett dem, tack wendtan!

Tror dock jag kommer tona väldigt lite, vill bara ha lite diskret toningseffekt. Å andra sidan när man ändå håller på och tona kanske man borde ta lite.. Jaja toning blir det! :)
Jag var lite inne på att tona min, men fick beskedet att "hatthyllan" måste demonteras för att de skulle kunna sätta film på bakrutan, och de ville inte åta sig att göra jobbet, utan tyckte att BMW skulle göra det "för säkerhets skull"...och då drog kostnaden iväg, så jag skippade det...

/ Joakim

Länk
wendtan: den silverfärgade E46:an var nog den snyggaste jag har sett :D
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
jag har tonade rutor runt om (ej framruta) på min silverfärgade 323ti...
det är skönt på sommaren för de håller en del värme ute...
men de ser ju så billit ut... ja ska slita bort dne till våren.

/Jonas
ro
16
robin.n
323 Ci -00
Jasså, du har inte lite bilder?

Har du gjort det själv? Är lite rädd att de ska se "billigt" ut. Men bilen som wendtan länkade till var ju bara för läcker!

Men att hatthyllan skulle vara något större problem är inget jag hört, visst dem nämnde att det inte var lättaste bilen men priset jag fick på ca 3.000:- känns ändå ok.
Hej joo den svarta var fin med men det är lite olika stil tycker jag på bilarna. Den silvriga är sportigare och den svarta är stilren och sportig på ett och samma sätt....

Grymtt fina båda två

- Livet är som en berg o dalbana
Kul att ni gillade länkarna. Om man undrar över något överhuvudtaget i stylingväg så finns 99% till E46 redan på någons bil här Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.