|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bakluckan på en E36 touring är en bildel som tyvärr ofta går sönder. I min 320 touring från 1998 slutade den automatiska belysningen av bagageutrymmet när bakluckan öppnas att fungera redan för några år sedan. Denna vintern slutade vindrutetorkaren på bakfönstret att fungera. I helgen kom torkaren igång igen kortvarigt men efteråt tömdes hela batteriet förmodligen på grund av någon kortslutning. Efter att ha startat bilen med startkablar fann jag att vindrutetorkaren på bakfönstret var död men att spolaren fortfarande fungerar. Har någon synpunkter på hur man enkelt fixar detta ? (Jag tror att jag tidigare läst ett inlägg om detta, men just nu kan jag inte hitta något !!!!) | |
|
På vänster sida finns en kabelhärva inuti ett plasthölje. Med åren så nöts denna kabelhärva av att man öppnar/stänger luckan vilket gör att det blir kortslutningar.... Öppna denna plast/gummi hölje och leta skadade trådar, isolera dem så att de inte får kontakt med varanndra.....kan lösa problemet |
|
|
Tack Kokerskan ! Verkar inte vara så vanligt fel för 3-serie (E36) touring bilar. Ett liknande problem har dock diskuterats för 5-serie (E34) touring. För dessa går det tydligen att köpa reservkablar för 1300:- som är någorlunda enkla att installera själv. Är det någon som vet om det går att göra samma sak på E36 touring ?? Detta verkar vara ett standardfel på E34 touring bilar som ju är några år äldre än E36 touring. Kanske kommer det bli ett standardfel på på E36 touring så småningom ! Så säg något är ni snälla ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.