AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
638

Ny modell lanseras - följer roliga tillbehöver med ?

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Jag har ingen lång historia som BMW ägare så jag känner inte till hur det är när en ny BMW modell lanseras, brukar alla dessa utrustningspaket & "bara måste ha" utrustning vara tillgängliga direkt, eller kommer de efter 1-2år eller vid facelift ?

Som exempel kan ju nämnas Audi som ofta lanseras i en standard utförande, 1år efter ingår gratis "sport någonting", 2år efter så får man s-line-super-duper paket för 25.000kr och sedan efter 4år vill ingen mera köpa den begagnade utsprungliga Audin i och med att alla vill ha en som är "s-line-super-duper" utrustad ?

Hur har det varit med 3-serien ? M-sport paketen etc. ?

Några utrustningspaket kommer det säkert att finnas redan vid releasen av nya E90. Komfortpaketet är "självskrivet", och väljs förmodligen av 90% av alla köpare.

M-sportpaket dröjer säkert 1-2 år.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mig veterligen har exempelvis e 46 sedan hösten -01 sålts med frasen " just nu ingår komfortpaket värde xx :-" dvs i praktiken har komfortpaketet varit standard i Sverige sedan facelift på e46 (sedan/touring). Detta tror jag är en av anledningarna till att listpriset på e 90 verkar tämligen modest i förhållande till e 46. Till e90 får man med all säkerhet betala för komfortpaketet till en början.
Paketen "Komfort", "Sport" och "Exclusive" lär väl alla gånger finnas med från starten, senare kommer väl även M-sportpaketet.

Mvh.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Brukar inte dröja länge innan M-paketet dyker upp. Innehållet kommer väl säkert att förändras något. Kikar man på innehållet i nya 5ans paket så kan man nog se vad de kommer att innehålla på ett ungefär.
Ett vettigt M-sport paket kan väl inte rimligen finnas som tillval väldigt långt innan M-modellen av bilen lanseras :) Är det någon som vet när nästa M3 finns att köpa ? Kanske det finns något annat aeropaket som tillval redan från början, det fanns det i alla fall på E46.
Om jag förstått allt rätt så dyker M3 E90 upp om ungefär ett år, dvs våren 2006.

Och under huven sitter V8-motorn från M5 E39, dvs 4,9L/400 hk! Lär bli ganska vass... :P

Mvh.
Kollade nyss utrustningslistan, tycks inte finnas något egentligt aeropaket som tillval men nog spoiler bak och fram (stod något om kolfiber, min tyska är inte så bra).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.