|
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen lång historia som BMW ägare så jag känner inte till hur det är när en ny BMW modell lanseras, brukar alla dessa utrustningspaket & "bara måste ha" utrustning vara tillgängliga direkt, eller kommer de efter 1-2år eller vid facelift ? Som exempel kan ju nämnas Audi som ofta lanseras i en standard utförande, 1år efter ingår gratis "sport någonting", 2år efter så får man s-line-super-duper paket för 25.000kr och sedan efter 4år vill ingen mera köpa den begagnade utsprungliga Audin i och med att alla vill ha en som är "s-line-super-duper" utrustad ? Hur har det varit med 3-serien ? M-sport paketen etc. ? | |
|
Några utrustningspaket kommer det säkert att finnas redan vid releasen av nya E90. Komfortpaketet är "självskrivet", och väljs förmodligen av 90% av alla köpare. M-sportpaket dröjer säkert 1-2 år. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Mig veterligen har exempelvis e 46 sedan hösten -01 sålts med frasen " just nu ingår komfortpaket värde xx :-" dvs i praktiken har komfortpaketet varit standard i Sverige sedan facelift på e46 (sedan/touring). Detta tror jag är en av anledningarna till att listpriset på e 90 verkar tämligen modest i förhållande till e 46. Till e90 får man med all säkerhet betala för komfortpaketet till en början. | |
|
Paketen "Komfort", "Sport" och "Exclusive" lär väl alla gånger finnas med från starten, senare kommer väl även M-sportpaketet. Mvh. |
|
|
Brukar inte dröja länge innan M-paketet dyker upp. Innehållet kommer väl säkert att förändras något. Kikar man på innehållet i nya 5ans paket så kan man nog se vad de kommer att innehålla på ett ungefär. |
|
| Ett vettigt M-sport paket kan väl inte rimligen finnas som tillval väldigt långt innan M-modellen av bilen lanseras :) Är det någon som vet när nästa M3 finns att köpa ? Kanske det finns något annat aeropaket som tillval redan från början, det fanns det i alla fall på E46. | |
|
Om jag förstått allt rätt så dyker M3 E90 upp om ungefär ett år, dvs våren 2006. Och under huven sitter V8-motorn från M5 E39, dvs 4,9L/400 hk! Lär bli ganska vass... :P Mvh. |
|
| Kollade nyss utrustningslistan, tycks inte finnas något egentligt aeropaket som tillval men nog spoiler bak och fram (stod något om kolfiber, min tyska är inte så bra). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.