AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.192

540 99 i eskilstuna?

Sida 2 av 3
I tyskland kan man teckna en motorskadeförsäkring som täcker upp till 10000mil, så det verkar som om många tyskar säljer sina bilar kring dom milen.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
jag vet att 99 och 00 m5 e39 drar olja.gör en 540 e39 det??
Grodan kermit,

Länk

andha45(som är en kompis till mig) har mycket bra koll på statistisken för övriga frågor. Hoppas att det klarnade lite. Håller med om att snitt 540:n gått betydligt längre än snittbilen i tyskland, ville med inlägget mest poängtera att påståeenden som att snittkörsträckan i tyskland är det dubbla som i Sverige inte är sanna.

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Cado- Finns inga sådana likheter med oljeförbrukning med M5.
Som har en 540 som rullat 5000 mil/år:)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tror inte heller på att snittkörsträckan i Tyskland skulle vara dubbelt så hög som i Sverige. Men jag tror dock att en stor procent av alla bmw-bilar som importeras av bilförmedlare här i Sverige får skruvade mätare. En god vän till mig som importerar mycket både till privatpersoner/bilhandlare säger att bilförmedlarna här i Sverige (ej så vanligt i Tyskland då det är hårdare straff) "justerar" mätaren lite för att kunna stoppa lite mer "deg" i fickan. Håller själv inte på med import, men att döma av länkar här på forumet så är det mer än ett par bilar (som upptäckts) som blivit "justerade".

Vh/Kermit.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vill bara på enklaste sätt återkoppla till 99:an i Eskilstuna.

Jag gjorde ett snabbt nerslag på plats och kunde konstatera att den bl.a. har den klassiska (svenska?) åkomman. Nämligen rostbubblor i fågelbadet. Ingen ko på isen men det bör åtgärdas inom kort. Dessutom var det en del irriterande slitage på förarstolen, exempelvis "skrapat" läder som kräver en del pyssel. Lite unken lukt i kupén också men det går ju att få bort. Med tanke på att de begär 225.000 för denna 99:a så hade man förväntat sig något bättre. Min tyskimporterade 98:a kostade hälften! Och den köpte jag i november/december förra året.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
För 225 lök och en -99 måste den vara i sådant skick att t.o.m Hassoskick hamnar på andra plats ;)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ha-ha! Hasso-skick! Tänk om vi fick Hasso att titta på och provköra bilen! Det är ju faktiskt lagom avstånd från Kumla. Det skulle kunna bli ett höjdarreportage på Autopower. Nå Hasso, törs du ...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
:)) tror nog dina bedömningar duger länge Mixtus :))
Men sedan är ju alla människor olika i sina bedömningar liksom att toppskick står för 100 olika skick beronde på vem som säger det.

///MVH Hasso
Länk
grodan kermit,

just därför ska man importera själv eller köpa en bil av en som importerat den för eget bruk. Alternativt använda en av det fåtal seriösa importfirmor som finns.

/Simon
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Huvudet på spiken Simon_en :)

Vh/ Kermit.

stefannorr
Enligt mixtus beskrivning så tycker ja den låter som en saad story...finns nog bättre kap...ja ger pengar efter skick sen om årsmodellen är ett år äldre men bilen dubbelst så fin o i kanonskick så är de viktigare för mig.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hallo alla...jag köpte den 540 i eskilstuna fick ett ganska skyst pris på min 523 och allting som inte fall i min smak på 540 skulle han fixa så jag slog till....bla skulle han fixa repor på skinet lacka bak dören pga en stor repa och lite andra små grejer.

bmw rules m5e39=king
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är väl bara att gratulera och välkommen i V8 gänget.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Håller med föregående insändare, grattis till en härlig V8:)

Vh/Kermit

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hoppsan! Då vill jag verkligen önska lycka till trots mitt gnäll!

Mitt tips är att du fixar lite vid tanklocket när du ändå håller på med bakdörren. Ta bort allt smuts och du kommer upptäcka några bubblor precis i skarven. Det är väl Lassesons som gör deras lackjobb och de har jag anlitat tidigare. Mycket nöjd med deras arbete och jag kan verkligen rekommendera dem. De hjälpte mig med fågelbadet på min 528:a i samband med en parkeringsskada vänster fram (en smitare!) och jobbet blev riktigt bra. Och smörj upp lädret ordentligt så att du får ordentlig läderdoft i kupén.
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Välkommen Cado:)

########
# PAJALA #
########
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
tack till alla fina gratulationer.Mixtus med vad rekomenderar du att jag ska smörja upp lädret?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Oj, oj, oj! Det finns säkert hundratals inlägg som handlar om läderbehandling. Det finns lika många varianter som forumskribenter ;) Sök på "läder" eller "lädervårg" och du lär hitta massor. Se även Autopowers egna expertinlägg, se Länk.

Men min personliga rekommendation är Würths Active Clean och därefter Hagman läderbalsam. Jag är extremt nöjd med resultatet.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Lädervård skall det vara ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.