AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.190

540 99 i eskilstuna?

Sida 1 av 3
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hej allihopa har varit o kollat på 540 99 som sitter på m-bilar i eskilstuna sv-såld den såg ganska bra ut men nu skulle jag vilja veta om nån vet nått om den bilen och vad bör man tänka vide köp av en 540 99...tack på förhand.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Kontrollera rosten, gäller generellt för e39.
Titta då i fogar/skarvar innanför dörrarna och runt tanklocket.
Lyft även huven och titta i dess framkant.
Kontrollera även bakluckans skarv som är i höjd med blinkerglasens nedkant.

Har bytt en dörr på min.

Lycka till!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tala med föregående ägare innan du bestämmer dig.
Den är "dyr" men det finns säkert prutmån, dessutom har du förmodligen en del garanti om du köper bilen.
Som Håkan säger minsta lilla krackelering under klarlacken på bakluckan eller innanför tankluckan är garanterat rost.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hasso/ Vad tycker du den är värd...hur mycket tycker du att jag ska bjuda?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ska du byta in din bil ? så är det en ren förhandlingssak om ett vettigt mellanpris.går inte att gissa tyvärr så får du säkert ett skambud runt 80-85 för din 523??
Köp utan byte kan du ta bort 10 direkt, iofs så är bilen mer än välutrustad och lågmilad och ser ut att vara mycket i fint skick, så det är alltid värt att betala extra kronor för en sådan bil och garantier är värt en del. Men på privata marknaden så får du inte över 175 för en 540-99.Det är ganska iskalla idag både i Tyskland och här, bensinen gått upp skatten, och 540 är ingen sparbössa. Det finns en -00 i BMW Götet för 195. 13.000 mil.
Surfa runt lite grann soch se och jämnför med den här som exempel finns några på powerbörsen 99or från 120-159.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Vad gäller prisbild, surfa in på se.mobile.de och se vad motsv kostar i tyskland(och övriga europa iofs). Tänk sedan på hur de flesta köpare av BMW kommer att resonera när de ska köpa 540:n av dig när det är dags för försäljning.

/Simon
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag har tittat på den som hastigast och är inte imponerad av skicket. Provsatt dock endast i samband med att jag väntade på min tur vid reservdelsdisken. Dessutom var de rätt så svala när jag kommenterade priset. "De ligger kring den här prisklassen, går inte att jämföra överhuvudtaget med importbilar som vanligen är i mycket, mycket sämre skick" var kommentaren. Tjena.
Något slarvig/glömsk tidigare ägare den har aldrig varit på besiktning sedan den var ny! Det är inget bra tecken i mitt tycke.

Mvh Stephan
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tittade på anonnsen för bilen på nätet. 229.000 sek är väldigt högt med tanke på att det är en -99. Även om bilen har gått c.a 8.500 mil och är fullservad (förmodligen) så finns det garanterat nyare årsmodeller med något längre mil till bättre pris. Som någon skrev tidigare jämför på mobile.de. Att svensksålda bmw bilar skulle spela i en helt annan division avseende skick än importerade, är rent ut sagt löjligt. Det är bara försäljar snack.

Lycka till!

Vh/Kermit.

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Köp den här istället.

Länk

Lite mer pengar, men nyare, mycket utrustning, ärlig kille (som jag köpte min av) och riktigt bra service!

Hälsa från Fredrik på Vodafone.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Framtida bilar :)) dom rosar inte forumet precis. nyss flyttat från E.tuna. Tur att nån är nöjd.

Länk
Länk
Länk

///MVH Hasso
Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Det såg väl rätt bra ut tycker jag, en hel del nöjda köpare,och några fundersamma spekulanter. INGEN missnöjd köpare vad jag såg?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ok, vi talar alltså Nya Bilhuset, alias MK bilar - med vissa kopplingar till Framtida bilar. Jag kan bara sluta mig till Hassos kommentar: tur att nån är nöjd. Jag har varit där mer än en gång. Firma Fix & Trix ...
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
När man köper en importerad bil i Sverige så är risken stor att man får tag i en bil med skruvad mätare tyvärr. I Tyskland kör man många mil per år (autobahn bl.a.). När jag letade efter bil på mobile.de så fanns de en del bilar som bara gått 4-6000 mil. Så lite kör inte en tysk på 3-4 år. De handlarna kunde heller inte garantera några mil (ett bra tecken på att nåt är skumt). Min -02 som jag har nu har gått 11600 mil och det är realistiskt med tanke på årsmodell, 1-ägare innan är alltid att föredra framför flera (lätt att nån fiflar mellan ägarbytena). Man får helt enkelt låta sunt förnuft råda när man letar bil, men personligen skulle jag aldrig köpa en importerad bmw av en bilfirma i Sverige defenitivt inte om den "bara" gått 7.500 mil och är en -01, det låter helt enkelt för bra för att vara sant.

vh/Kermit.

grodan kermit,

visst går många 540 väldigt långt varje år, men faktum är att snittkörsträckan i tyskland är lägre i tyskland än sverige, ca 1350mil/år.

/Simon
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som jag ser det så är snittkörsträckan för en 540 mer relevant.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
tror ni det kan vara någonting som har varit "skum" med bilen efetrsom han har tydlingen skitit och besikta den.mätarstälning är kollat så inga konstigheter där och servad var den också hela tiden så frågan är varför han ha skitit i och besikta den????
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hasso för min får jag 100k i inbyte men det började på 85k.
cado; Jag hade hört med den tidigare ägararen varför han/hon inte besiktat bilen, Om personen hade haft en godtagbar förklaring så hade den detaljen varit okej, Men det är inget bra tecken kan det vara annat som är slarvats/glömts bort?

Mvh Stephan
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
den har varit in på service februari 2004 men in på besiktning mitten av 2003 har den ej varit på varför kan man ju fundera på..jag ska försöka ta kontakt med f.d ägare få se vad han säger.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
När jag letade bil i Tyskland, en 540 årsmodell 99-01, så kunde åtminsone inte jag hitta många objekt som gått under 10.000 mil, där det bara varit 1 tidigare ägare och där säljaren inte harklade sig väldigt mycket vid frågor angående service/mil. Simo_en, är lite nyfiken på var du fått tag i dina uppgifter och också om det berör tyskarna generellt eller om det berör tyskar som kör just 5-serien. Jag påstår inte att du har fel men det stämmer inte riktigt med den bild jag har fått när jag granskade begagnatmarknaden i Tyskland på just 5-serien eller när jag diskuterat ämnet med min Bmw-mekaniker. Någon annan som har någon synpunkt gällande antal körda mil per/år i Tyskland? Är nyfiken:)

Vh/Kermit.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.