|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMW entusiaster! Funderar på att inhandla en 535 eller 540 av nyare årsmodell. Är lite novis när det gäller detta märke, då jag förut haft...eh...ja, ni vet med de fyra ringarna i fronten... Är det säkra kort, V8 motorerna? Vad skall jag kolla? Det är endast bilar med manuella lådor som jag är intresserad av. Vilken är lämpligast 535 eller 540:n? Tacksam för lite goda råd! /Berca | |
|
Köp 540 den är mycket mer bil ule |
|
| Håller med ULE.Men skriv in tex 540 i sök inlägg då hittar du säkert mycket om BMW:s V8.mvh janne. | |
|
lättare att hitta en 535 med manuell låda (5 växlad) 540 har 6 växlar. |
|
Robert.O |
Samma bil om du pratar nya karossen. Skulle tro att 535 är en bättre bil då den har lägre trimmningsgarad och antagligen inte körs lika hårt runt korvkioskerna. Lägger du samma pengar får du nästan garranterat en mer komplett bil. Skiljer nog på bromsar iofs men det är en mindre detalj.. R |
| Varför skulle 535 ha lägre trimningsgrad när det skiljer 0,9 liter i motorvolym? Detta tycker jag väl berättigar de 40 extra hästar som 540 har (skillnaden är ännu större om man tar -97 års modell som exempel istället för en -02:a). Efter att ha provkört bägge när jag skulle byta in min 528:a var iaf min upplevelse att 535:an var mer åt 528-hållet medan 540 var mer åt M-hållet. Om du är ute efter adrenalin tycker jag definitivt att du ska välja 540. | |
| vadå lugnare körd skitsnack har du en 540 så finns det lite att ta av,hade en525 förut den fick man ju alltid hålla fullt med,540 håller samma fart med ca 30% gas.... | |
stimpenbmw |
berca. du frågar om v8 motorerna är säkra kort. Du är väl medveten om att 535an e en 6a. Så att du ej menar 530 som är en v8a. |
| 535:an finns också i V8 utförande.Jag tror den kom samtidigt med 540,möjligen något år senare.Säljs vad jag vet inte av BMW i Sverige,dock privatimporteras en del. | |
|
Vad jag vet så finns 535 med V8 bara som E39 fr.o.m. 1996 års modell. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Mats E Det är nog som du säger,att den motorn först dök upp till E39.Jag skrev inlägget lite för snabbt o jag har inte sett någon E34 med den "bestyckningen" varken i till saluspalterna eller ute i verkligheten som kurt Olsson skulle sagt :) mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.