|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om det är vanligt att magnetkopplingen glappar lite, vad kan man göra åt detta, är det lagerbyte...eller kan den skimsas??? Eller ska den kännas som den glappar, fjädrar lite? Nybliven nöjd BMW-ägare ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag vet att en del som fortfarande är bilreparatörer brukar kunna shimsa in kopplingen om den tex "klapprar" vi inkoppling, det är väldigt lätt att man "bränner" upp kopplingen om den slirar vid inkoppling, vilket ger en överhettad kompressor /haveri magnetkopplingen brukar bli "vitgrå" men vilka spel som gäller har jag tyvärr ingen koll på. ///MVH Hasso Länk |
|
Brukar magnetkopplingen bli vitgrå? Normalt ska den väl vara aluminiumfärgad??? Tror min ser normal ut, men ska kolla det. Skulle testa sätta igång kompressorn på tomgången, och hela bilen skakade till, slog av den direkt...blev lite rädd.. Har testat den efter det märker inget särskilt (kanske den inte ens går nu...) ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Förresten hur märker man om den slirar? ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Vet iallafall att remmen inte känns särskilt spänd ut och att det är sprickor på undersidan av den, ett rembyte kanske inte vore så dumt...annars kanske den slirar av det oxå eller? ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart är den inte vitgrå om det är ok, men börjar den ändra färg till vitgrå är det hög tid att se över systemet, dåligt med gas, kontra glappande koppling leder till för många från och tillslag och då eldar man upp kopplingen. Då får nog kolla upp lite mera varför "skakar" till när du kopplar in AC, det borde det inte göra om det inte är fel på kompressorn, du får ha nån till hjälp som kikar vad som händer vid tillslag. Sedan är det väl inte riktigt rätt temperatur ute för att se hur systemet funkar, då det inte går igång under ca + 5 grader. ///MVH Hasso Länk |
|
Man får väl kolla upp detta i ett varmgarage, eller vänta till våren, tack för dina svar :) ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.