|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 325 e 36. Är det lönt att chippa den och vilka har bra chip? BMW, när du älskar att köra! | |
|
Tro mig! du känner ingen skillnad...alltså inte lönt! BMW325IM |
|
|
Min var chippad av Köhler Racing. kände då klar skillnad, bland annat så gjorde den som sagt över 100 på 2ans växel. körde som snabbast på strippen 15.1 / 149kmh med avgas, filter och chip. så med rätt chip, och fräsch maskin så borde du känna skillnad. /mvh jocke |
|
|
Att den gjorde hundra på 2:an beror på flyttat/höjt varvstopp!Förmodligen hade din bil gått lika bra med ett originalchip där varvstoppet är flyttat/höjt... Mappa(eg samma sak som chippa men UNIKT för just din motor) kan man göra om man tex byter till ett annat avgassystem,andra kammar,extraktor....Då lär man märka någon skillnad iaf... |
|
|
om man läser på reportage här på autopower så har dom testad att chiptrimma några bmw. Och dom gick bättre efter dom hade chiptrimmad dom |
|
|
Att den gjorde 100 på 2an är väl självklart att det var pga flyttat varvstopp, det antog jag skulle vara glasklart ;). som sagt, min gick bättre, så är det bara.. testade intervaller före och efter chippning som även visar på detta. vet ingen bmw 325i e36 som kördt under 15.5 på strippen helt original.. jag hade som sagt , m3 avgas efter katt, öppet JR filter, och Köhler chip. inget annat. /mvh jocke |
|
|
Jag har också mkt positiva erfarenheter. Min bil har ett Superchip och sportsystem än så länge. Saken är den att den går så bra att jag nästan tror att tidigare ägare bytt kammar på den. Vid 4300 ca, drar den iväg duktigt och bara ökar konstant ner till stoppet. Klar skillnad mot orignal. Körde ifrån polarens 328 marginellt upp till 4:an och sedan gick de lika. Har hört flera som sagt att just M50b25 svarar bra på eftermarknadschip men det är vad jag hört. Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.