|
|
|
|---|---|
|
Är lite dåligt uppdaterad. Jag undrar om M6:an har släppts än? Om inte, när släpps den i såna fall? Både i Tyskland och i Sverige? //Schnitzer | |
| Till sommaren har jag läst. | |
|
bayerischemotor: Vet du exakt vilken månad och menar du i Sverige då eller? //Schnitzer |
|
Buspelle |
Av pressmeddelandet beträffande M6 framgår bl a följande: "The new M6 will go on sale towards the end of 2005. Dates and prices will be announced in due course. Sources: BMW AG" Sedan finns det en del andra uppgifter om att den ska introduceras i april, att försäljningen, och då troligen i tyskland, ska börja under sommaren, att försäljningen i UK påbörjas i september/oktober, att försäljningen i USA inte kommer igång förrän om 1 a 2 år o s v. Vad som är sant är svårt att veta. |
|
Priser har redan gått ut till tyska ÅF. Jag tror snarare att bilen släpps kring sommar/höst än slutet av året. Det känns lite onödigt att låta journalister provköra bilar om försäljningen inte kommer komma igång fören om ett år ungefär. |
|
|
Acey: Det kallas marknadsföring :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Jo, tack :) Men personligen tror jag att det är lite tidigt att börja marknadsföra M6an ett år innan någon får köpa bilen. Framförallt innan M5an ens är släppt på marknaden. Får ja gissa så tror jag att de första kundbilarna kommer rulla ut tidigare än slutet av 05 början av 06. |
|
|
Typiskt, jag och några tyska vänner funderade på om vi skulle ta en provtur med en sådan när jag är där nere, men det kanske inte blir något av det då. Borde ju inte vara några problem att se någon E60 M5. //Schnitzer |
|
|
konstigt: hittar ingenting bland nyheterna här på autopower om M6. Flera tidningar har ju både haft bilder och detaljer och förannonserat att den kommer i September. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Z3c 4 ever! Läs nyheterna ifrån förra året ;) Kolla särskilt in > 2004-12-15! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.