|
|
|
|---|---|
|
Skall denna vecka beställa en ny 525:a. Som ni alla vet kan man bli tokig på balansen mellan plånbok och den åtrå man känner för vissa utrustningsalternativ... Sitter och petar med detaljer och det jag funderar på nu är: vad är det för skillnad mellan "Lädersportratt" och "M Lädersportratt"? man kan nämligen inte få uppvärmd ratt om man väljer M-varianten. Den bör därför vara tämligen fet för att mtiveras. || jensa || | |
|
jensa: Gå in på bmw.se, kolla tekniskt lexikon, där hittar du svaret. /A |
|
|
Jag har lädersportratten för 900 kr och tycker den är mkt skön, snygg och prisvärd. Fetare och mindre diameter än orig och med metallinlägg i mittdelen. M-ratten tror jag har extra tumgrepp men inget metallinlägg, utan är helsvart. mvh |
|
|
Precis som Sigdarve skriver. Kolla dessutom på bildgalleriet för 6-serien så ser du "snikvarianten" för 900:- (som jag tycker är snyggare men det är ju en smaksak). |
|
|
jensa: Rätt trevlig sysselsättning iofs, det du håller på med.Men, ursäkta mig, uppvärmd ratt har jag aldrig saknat. Fast du kanske har kalla händer? /A |
|
|
ok, tack för hjälpen. Är nog benägen att hålla med er om att lädersportratten är snyggare än M-varianten... Sidgarve: man klarar sig ju utan uppvärmd ratt absolut, men jag tycker att det kan vara en kul gadget som dessutom inte är så dyr. På tal om utrustning, har ni några andra tips som ni tycker att man absolut inte får missa? || jensa || |
|
|
Aktiv styrning, utökat klimat anläggning, PDC, Logic 7 (låter bara så bra!!!), Navi Prof.. Jadu, absolut måste är det väl inte, men roliga leksaker :D BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Bild på vår inredning + sportratt: Länk Sedan tycker jag också du bör skippa trä inredningen och välja aluminium (som faktiskt är standard) - trä är ute i år 2005, eller för gammla gubbar. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ursäkta men trä har väll varit ute ett bra tag.... |
|
|
Är utökad klima för 8 tkr så nödvändig? Jag har standardvarianten och har inte känt behov av nåt annat ännu. Dessutom har den utökade kliman så plastiga vred som känns lite billiga. Servotronic (ca 2400kr) kan rekommenderas liksom reservhjul (ca 1000 kr) så du slipper ha runflat på vinterhjulen. Sportstolar kan också vara värt att överväga. Sen är mycket annat kanske kul men rätt dyra tillval som inte är värt så mycket den dag du skall byta bil. För utseendet gör sportchassi och 17-tumshjul rätt mycket. Vad har du tänkt dig för utrustning själv? |
|
|
Kan bara varmt rekommendera en eluppvärmd ratt. Låter lite tramsigt men är otroligt skönt. Sparar dessutom lederna i händerna.... |
|
|
otroligt svårt att välja, som sagt en balans mellan plånbok och nytta är svårt att hitta. Detta har jag bestämt mig för (än så länge): - Silvergrå metallic - Fälg stjärneker 124 18" - Läder Dakota svart - komfortpkt - automatiskt avbändbar innerspegel - avtagbart drag - ej modellbeteckning - uppvärmd ratt - HiFi högtalarsystem - individual tonade rutor - utökad klima - komfortstolar - PDC - servotronic - sportchassi - sportläderratt är sugen på aktiv styrning men då börjar det svida lite mycket i lädret...annars tror jag att jag börjar känna mig ganska nöjd. || jensa || |
|
|
Fin spec på din bil! Du kommer att älska komfortstolarna!! Helt underbara! Vi har redan kört 3400 mil sen vi fick vår bil och vi kunde kört det dubbla med dessa stolar.. Efter en färd på 800 km, kan man åka vidare utan problem! Ursköna! ps: 124 fälgarna är riktigt snygga, vi har 17" på vår, då pappa inte ville ha 18" med sportchassi! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
Njuren |
servotronic??? Va e det? Måste man köpa till servo? lite 80-tal på det BMW - i nöd och lust? |
|
Njuren: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Ja jag tror att komfortstolarna är en god investering trots det ganska höga priset (21 100:-) Köred en demo som hade komf.stolar och efter det var jag såld, var bara tvungen att ha!! Det är ju dessutom aktiva nackskydd i dem så därför kan man ju ha lite säkerhetsmässiga argument för det också... || jensa || |
|
V12 LeMans |
Jag röstar på sportstolarna , ;-) . 535d och 545i som jag provade hade komfortstolarna , och de stolarna är ju naturligtvis inte helt fel , speciellt vid långfärd , bara att luta huvudet lätt bakåt mot nackstödet och aktivera farthållaren och njuta (lätta att somna i det låga motorljudet hehe ) , men tycker att sportstolarna som bl a sitter som standard i M-sportpaketet är ett strå vassare vid aktiv körning( har endast provsuttit stillastående , men ...) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.